480 kW-os töltő az akkucsere-állomáson – Kínában már nem félnek a lemerüléstől

Újabb belépőt köszönthetünk az akkucserélés világában: a napokban megnyitotta legelső akkucsere-állomását a kínai Kanton városában a GAC (Guangzhou Automobile Group) autógyártó csoport elektromos járművekre specializálódott autómárkája, az Aion. 2022 végéig összesen 220, 2025-re pedig 1000 ilyen állomás letelepítését tervezi Kantonban a vállalat, de Kína más nagyvárosaiban, illetve külföldi piacokon is megjelenhet a technológia.

A GAC Aion állomásain 2,5 perc alatt teli akkumulátorhoz juthatnak a villanyautósok, de nem emiatt különleges a cég megoldása. Hanem azért, mert az állomásokon a 480 kW csúcsteljesítményű töltőoszlopait is felszereli a vállalat, így az állomások akkucsere-, és villámtöltő-állomások is egyben. Ráadásul mindkét folyamathoz robotizált rendszert fejlesztett a cég, az úgynevezett Aion Robot Charger teljesen automata módon végzi el az autók töltését, felkészítve az állomást az önvezető járművek érkezésére.

A GAC Aion elektromos autói eleinte csupán az állomások ultra magas teljesítményű töltési szolgáltatását tudják igénybe venni, ugyanis jelenleg nincs a piacon olyan modell, amely kompatibilis az akkucserés megoldással. Ezek a cég által tavaly novemberben bejelentett tervek szerint 2023-ban jelennek meg, és a teljes kínálat kompatibilissé válik.

Akkucserélésben a NIO az éllovas, de nemrég a CATL is megnyitotta legelső állomásait Kínában.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.