Gyártásban a Ford F-150 Lightning
Április 26-án hivatalosan is megkezdődött az F-150-es elektromos változatának gyártása.
Nehéz túlbecsülni ennek a jelentőségét a villanyautózás amerikai térnyerése szempontjából.
Szükség volt erre a villámcsapásra
Az Egyesült Államok igencsak elmaradt az elektromos autók terjedése szempontjából Európához és Kínához viszonyítva – míg utóbbi két régióban milliókban, az USA-ban csak pár százezerben mérik az éves volument. Különösen abszurd ez akkor, ha tudjuk, hogy a világ vezető villanyautó-gyártója történetesen amerikai.
A Tesla az idei első negyedévben még mindig az amerikai villanyautó piac 75%-át uralta, és így van ez évek óta, ami nem egy egészséges helyzet. Az új Ford ezen változtathat.
Today is the day! #F150Lightning production begins.⚡️⚡️⚡️
Tune-in at 1:30PM ET for a live stream from the Rouge Electric Vehicle Center. pic.twitter.com/aE90Tgrejv
— Jim Farley (@jimfarley98) April 26, 2022
Az Egyesült Államok újautópiaca a COVID előtti utolsó évben 17 milliós volt és ebből nagyjából 1 millió darabot tett ki a Ford F-150, és részben ennek még nagyobb változata, a 250-es modell. A típus olyan meghatározó odaát, mint nálunk a Golf. A népszerű pickup imázsa ráadásul erősen macsó, ha a reklámokat nézzük, az erdő közepén fát vágó kemény munkásember használja ezt a kocsit, míg a villanyautókat inkább a széplelkű városi zöldekhez kötik a sztereotípiák. Egy sikeres elektromos F-150 ezen is rengeteget változtathat. Ha itt bizonyít egy villanyautó, akkor oda a kis hatótáv, meg gyenge teljesítmény városi legendája.
History 🛻🇺🇸
1928 @Ford Model A Roadster pickup ➡️ 2022 @Ford F-150 Lightning pickup#F150Lightning #BuiltForAmerica pic.twitter.com/d9Xh1nXnBx
— Jim Farley (@jimfarley98) April 27, 2022
Jim Farley, a Ford igazgatója szerint a gyártási kapacitásuk már több mint egy évre előre le van kötve a villanyos verzióból, mivel 200 ezer darabnál is többet rendeltek eddig belőle. A gyártási kapacitást eredetileg évi 40 ezerre tervezték, de a kereslet láttán jövő év közepéig 150 ezerre növelik.
Az elektromos autók, a közhiedelemmel ellentétben, különösen alkalmasak az ilyen felhasználási formákra, hiszen rendkívül nagy nyomatékkal rendelkeznek, akkumulátoraik pedig a motor járatása nélkül is képesek a kabin fűtésére, valamint a szerszámok árammal, illetve sűrített levegővel történő ellátására. Ennek bemutatására elég magas labdát csapott le a Ford, amikor a vezérigazgató bejelentését közvetítő stáb eszközeit egy F-150 Lightning rakterének konnektoraiból táplálták árammal.
He wasn’t kidding!! #F150Lightning powers the @LightningStrikes interviews … 😅⚡️😃 https://t.co/D9qvJrbkEv pic.twitter.com/9rxNvuYMjA
— Emma Bergg (@ebergg) April 27, 2022
A Ford F-150 ellen a GM és a Tesla is harcba küldi saját pickupjait, és már kapható a Rivian platósa is, igaz, azért az inkább egy városi, illetve nemzeti parkba kirándulós autó, mintsem munkaeszköz.