Logo
Honnan jön ez a lárma?
‌
‌

Honnan jön ez a lárma?

Te tudod, hogy mennyi benzint eszik meg egy villanyautó? Semennyit? Sajnos a válasz nem mindig ennyire egyszerű, elvégre évtizedekig tartott ezt törvénybe foglalni. Debrecen már nem a kolbászról híres, hanem az akkumulátorról, de egy másik magyar város is magára vonta a villanyautósok figyelmét. A megélhetésüket féltő hullámok ostromolják a Tesla partfalait, a bíróság pedig kimondta, átveri-e az embereket a gyártó az Autopilot elnevezéssel. Közben Amerikában megépítették a leghangosabb villanyautót.

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

official-xpeng-g9-001

Kína diktál. Több mint 700 km a hatótávja, és mindössze 5 perc alatt akár 200 km-re elegendő energiát is fel tud venni a kínaiak új villanyautója, amely a tervek szerint Európában is megjelenik. A cég bemutatta azt az oszlopot is, amely ki is tudja szolgálni ezt a teljesítményt.  

‌
‌

A hét kedvenc videója

2021_09_16_mar_europaban_jar_01

Gyilkos önvezető autók. Több sebből is vérzik az a videó, amellyel a Tesla egyik vetélytársának tulajdonosa azt próbálja elhitetni a világgal, hogy az FSD program gondolkodás nélkül gázolja el az embereket. Eközben a BMW önvezetési programja is támadás alá került egy halálos baleset miatt.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2021-09-09_hyundai_ioniq5_villamteszt_19

Nem jó, de jobb, mint másoké. Az idei első féléves eladási adatok alapján a Hyundai Motor Group lett a világ harmadik legnagyobb autógyártó vállalata. Mutatjuk, hogyan sikerült ezt elérnie zuhanó globális értékesítés mellett.

‌
‌

2022-08-18_dodge_charger_daytona_ev_04

Nem hiszünk a fülünknek. A Dodge elektromos izomautója túlüvölti a V8-at, a japánok amerikai technológiával, az indiaiak némettel építenek villanyautót, a Lincolnnál pedig nem tudták eldönteni, hogy jachtot, űrhajót, vagy luxusautót tervezzenek.

‌
‌

4680

Kína legnagyobb akkugyártó központja? Debrecen! Egy hét sem telt el a legutóbbi, Magyarországra érkező kínai gigaberuházás bejelentése óta, máris itt a következő: újabb akkugyár épül Debrecennél, és már azt is tudjuk, kinek szállít cellákat. Kínában viszont most épp útját állja az akkugyártásnak a természet.

‌
‌

Ingyenes parkolás Nagykanizsán

Viszlát, ingyenes parkolás. Minden hétre jut egy magyar város, ahol visszavonják a zöld rendszámmal járó ingyenes parkolási kedvezményt, ám most a legújabb bejelentéssel nem csak a plug-in hibridek jutottak erre a sorsra, hanem a tisztán elektromos autók is.

‌
‌

2018-09-01_talalkozo_asiacenter_2018_augusztus_05

Mennyi benzint fogyaszt a villanyautó? Régóta fennálló problémára jelent megoldást az, hogy végre törvénybe foglalták, mennyi benzinnel egyenlő a villanyautók fogyasztása. Mutatjuk, hogy miért volt annyira fontos ezt rögzíteni.

‌
‌

Tesla Autopilot üzenet

Tetszik, nem tetszik, a név marad. Állandó vita tárgya, hogy megtévesztő-e az Autopilot elnevezés a Tesla vezetéstámogató rendszerére, és már be is perelték az autógyártót emiatt. A német bíróság azonban most kimondta, hogy a kézikönyvben minden ott van, csak el kellene olvasni.

‌
‌

2022_08_16_mol_limo_dacia_spring

Beköszöntött a tavasz a Limóhoz. Jó és rossz hírrel is szolgált a MOL Limo: csatlakozik a flottához az elektromos Dacia, így bárki kipróbálhatja Európa legolcsóbb villanyautóját, az autóbérlés ára azonban jelentősen megemelkedik.

‌
‌

2022-08-09_baidu_apollo_rt6

Nyertek a robotaxik. Az önvezető autók fejlesztése Kínában is rohamtempóban halad előre, a jogalkotók azonban jóval óvatosabban közelítettek hozzá, mint Amerikában. Most azonban elindulhatott a legelső kereskedelmi robotaxi-szolgáltatás az országban.

‌
‌

official_tesla_megapack_11

Meghízott a Megapack. Nagyobb kapacitást és vadonatúj kémiát kapott a Tesla legnagyobb energiatároló egysége. Mutatjuk, miért volt szükség a változtatásra, és mennyibe kerül egy ilyen rendszer.

‌
‌

2022_08_15_elektromos_bogar_kinabol_02

Elektromos cicabogár. A kínaiak szeretnek európai ötletekből ihletet meríteni autóikhoz, de legalább tudják, melyik formaterveket vegyék elő az igazán látványos járgányokhoz. Na, kinek ismerős a Ballet Cat?

‌
‌
‌
Megosztás a következővel: TwitterMegosztás a következővel: Facebook
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌