A Tesla vezetéstámogató rendszerének, az Autopilotnak és a teljes önvezetés majdan elhozó FSD csomag kapcsán többször felmerül, hogy mennyire volt szerencsés a névválasztás, nem téveszti-e meg a vásárlókat az elnevezés. Természetesen legalább két szélsőséges álláspont van a kérdésben, ami néha bíróság elé is kerül. Végérvényes 2019 óta tart egy per Németországban, amellyel anno többször is foglalkozott a sajtó, de valahogy a végkifejletnek senki nem ment utána egészen mostanáig. A német Teslamag.de viszont most hozzájutott a másodfokú ítélethez és kiderítették mi lett a per vége. A keresetet még három évvel ezelőtt a Zentrale zur Bekämpfung unlauteren Wettbewerbs Frankfurt am Main e.V nevű fogyasztóvédelmi szervezet indította az autógyártó ellen, mivel véleményük szerint megtévesztő volt az Autopilot és az FSD szolgáltatások elnevezése és hirdetése a cég weboldalán. 2020 nyarán azután, első fokon, a müncheni kerületi bíróság a fogyasztóvédőknek adott igazat. Az ügy pikantériája, hogy a fogyasztóvédelmi szervezetnek tagja a három nagy német autógyártó, a Tesla versenytársai. Az amerikai villanyautós cég azonban úgy döntött fellebbez, a müncheni tartományi legfelsőbb bíróság pedig 2021 októberére tűzte ki a tárgyalást. A testület annyiban igazat adott a fogyasztóvédelmi szervezetnek, hogy jogosan nehezményezik azt a megfogalmazást, miszerint a további FSD funkciók, főként a városi önvezetés, az „év végéig” elérhető lesznek. Az ítéletnek megfelelően a Tesla nem csak Németországban, de többi európai weboldalán is változtatott a webshop szövegezésén. Most már úgy fogalmaznak, hogy „hamarosan érkezik” a szolgáltatás, amit az amerikai elnevezéssel összhangban már úgy hívnak, hogy „automatikus kormányzás városi utcákon”. A per érdemi pontjaiban azonban a bíróság az autógyártónak adott igazat. Így elutasította azt a kérést, hogy a Tesla ne nevezhesse Autopilotnak a vezetéstámogató funkcióját, mivel az indoklás szerint a szövegkörnyezetből, valamint a funkciók részletes leírásából a vásárló számára teljes mértékben érthető, hogy a szolgáltatás nem jelenti a teljesen automata, sofőr nélküli vezetést. A bíróság azt is hozzátette, hogy értelemszerűen a fogyasztók konfigurátorban található leírásokat a vásárlási folyamat során fogják nagyobb figyelemmel elolvasni, így nem megtévesztő, ha ezek ott kerülnek kifejtésre. A fogyasztóvédők a másodfokú döntés ellen panasszal éltek a szövetségi fellebbviteli bíróságnál, de 2022. július végén az elutasította a beadványt és helyben hagyta a döntést, így az jogerőre emelkedett. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!