Ahogy azt májusban megírtuk, a Ford után most az indiai Mahindra is a VW MEB platformját szemelte ki magának – gyártó a wolfsburgiak villany alapjaira akar saját kocsikat gyártani.
Most megmutatták az első koncepciót is.
Persze, hogy SUV
Az XUV.e8 a most divatos városi terepjáró vonalat követi, bár szögletes vonalai némileg még a Cybertruckra is emlékeztetnek. A 4,74 méteres kocsi hatalmas LED csíkkal és karakteres vonalakkal lett felvértezve, és 2,762 méteres tengelytávjával a gyártó jelenlegi csúcsmodelljénél is nagyobb lesz. Összkerékhajtás, és akár egy 80 kWh-s akkupakk is elérhető lesz hozzá, a teljesítmény pedig 230 lóerőtől 350-ig megy majd fel.
Az e8 2024 decemberében érkezik majd az indiai piacra, és akár hét üléssel is lehet majd rendelni.
Azokra is gondoltak, akik jobban szeretik a kupésabb formákat, nekik az XUV.e9 lehet a befutó, ami egyébként még az e8-nál is hosszabb öt centivel. A csapott tetővonalnak köszönhetően azonban az e9 csak ötszemélyes változatban lesz elérhető.
Az autó Indiában 2025 áprilisában kerül piacra.
Az XUV egy külön almárka lesz a vállalatnál, ahogy a BE, azaz Born Electric is. Utóbbi 2025-től BE.05, BE.07 és BE.09 néven három típussal támad majd, szintén MEB alapokon.
A két vállalat egyébként tárgyal arról is, hogy helyben gyártsák majd az eredetileg német alkatrészeket, azonban jelenleg úgy látják a celláknak csak akkor lesz értelme indiai akkugyárat építeni, ha évi 20 GWh fölé nő az igény.
A Mahindra évi 300 ezer darabbal tervez, és szeretné az autókat a világpiacon is forgalmazni.
Új autógyártó jelentkezett be a Volkswagen elektromos alkatrészeire