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
auto
2024. 03. 29. péntek

Ahogy azt májusban megírtuk, a Ford után most az indiai Mahindra is a VW MEB platformját szemelte ki magának – gyártó a wolfsburgiak villany alapjaira akar saját kocsikat gyártani.

Most megmutatták az első koncepciót is.

Persze, hogy SUV

Az XUV.e8 a most divatos városi terepjáró vonalat követi, bár szögletes vonalai némileg még a Cybertruckra is emlékeztetnek. A 4,74 méteres kocsi hatalmas LED csíkkal és karakteres vonalakkal lett felvértezve, és 2,762 méteres tengelytávjával a gyártó jelenlegi csúcsmodelljénél is nagyobb lesz. Összkerékhajtás, és akár egy 80 kWh-s akkupakk is elérhető lesz hozzá, a teljesítmény pedig 230 lóerőtől 350-ig megy majd fel.

Mahindra XUV.e8

Az e8 2024 decemberében érkezik majd az indiai piacra, és akár hét üléssel is lehet majd rendelni.

Azokra is gondoltak, akik jobban szeretik a kupésabb formákat, nekik az XUV.e9 lehet a befutó, ami egyébként még az e8-nál is hosszabb öt centivel.  A csapott tetővonalnak köszönhetően azonban az e9 csak ötszemélyes változatban lesz elérhető.

Mahindra XUV.e9

Az autó Indiában 2025 áprilisában kerül piacra.

Mahindra XUV.e9

Az XUV egy külön almárka lesz a vállalatnál, ahogy a BE, azaz Born Electric is. Utóbbi 2025-től BE.05, BE.07 és BE.09 néven három típussal támad majd, szintén MEB alapokon.

A két vállalat egyébként tárgyal arról is, hogy helyben gyártsák majd az eredetileg német alkatrészeket, azonban jelenleg úgy látják a celláknak csak akkor lesz értelme indiai akkugyárat építeni, ha évi 20 GWh fölé nő az igény.

A Mahindra évi 300 ezer darabbal tervez, és szeretné az autókat a világpiacon is forgalmazni.

Új autógyártó jelentkezett be a Volkswagen elektromos alkatrészeire

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.