Szédületes sebességgel tölt a kínai XPeng új villanyautója

Az XPeng Motors kínai villanyautó gyártó újabb részleteket osztott meg új SUV-ja, a G9 kapcsán.

Ha hihetünk az adatoknak, akkor komoly versenyző lehet a kocsi a felső kategóriában.

Mindenre rátettek egy lapáttal

A G9 SUV-ra állítólag 24 óra alatt 23 ezer előrendelés érkezett – a kiszállítások az év végén kezdődhetnek Kínában.

Az autóról először tavaly érkeztek pletykák, most pedig már nyilvánosak a hivatalos specifikációk is.

Ezek szerint a G9 800 voltos rendszere maximálisan 480 kW töltési teljesítmény fogadására képes és öt perc alatt 200 kilométer hatótávot tud visszatölteni. Ehhez a gyártó saját, S4 jelű villámtöltőket telepít majd.

Ez még akkor is bámulatos, ha tudjuk, hogy a hatótávot a helyi CLTC szabvány szerint mérik, ami, típustól függően, 15-20%-kal nagyobb értéket mutat, mint az európai WLTP.

A G9-nek egyébként nem ez az egyetlen figyelemre méltó paramétere. A maximum CLTC hatótáv 702 km, ami még WLTP-ben sem maradna sokkal 600 km alatt, a 405 kW-os hajtáslánc pedig 3 másodperc alatt röpíti százra. És még nincs vége.

XPeng G9

A kocsi kezelőfelülete három képernyőt tölt ki, a hangzásról pedig az Xopera nevű, 28 hangszórós, 2250 Wattos  Dolby Atmos hangrendszer gondoskodik. A cég 5D élményt ígér, ami azt jelenti, hogy az üléseket rezegteti, a légkondicionálóba parfüm patronok nyílnak ki, és a belső világítás is a képernyőn lejátszott filmhez igazodik – gyakorlatilag a kocsihoz egy saját mozi jár.

A luxusautóhoz egyedülálló vezetéstámogató rendszer kapcsolódik. Ezt 31 (!) LiDAR szenzor és az Nvidia Drive Orin-X platformja támogatja meg, ami gigabites ethernet kapcsolatot biztosít és 508 TOPS számítási teljesítményre képes.

A középső kettő, 14,96 colos kijelző meghajtásáról a Qualcomm Snapdragon 8155 jelű chipje gondoskodik, ami garantálja, hogy a csúcstelefonok sebességét kapjuk, a világ autógyártásában megszokott Commodore 64 élmény helyett. A remek számítási teljesítmény többek között azt is lehetővé teszi, hogy vegyes valóságot, azaz a külső környezet és a térkép információk elegyét jelentsék meg a kijelzőkön. Az autó használatát egyébként egy olyan új hangvezérlés segíti, amely a kocsi mind a négy sarkából működik és milliszekundumos válaszidőt ígér.

XPeng G9

Hogy a fenti adatokból mi mennyire igaz, és mit kell óvatosan kezelni, azt majd a tesztek fényében lehet megmondani. A maximális töltési teljesítményhez még az Ionity oszlopok sem elegendőek, tehát új hálózatot kell telepíteni. A 31 LiDAR szenzor jól hangzik egy marketing anyagon és az Nvidia rendszere is elég teljesítménnyel rendelkezik, de az érzékelők és a sok informatikai lóerő mellé megfelelő szoftver is kell.

Akárhogy is, a fotók alapján minden igényt kielégítő luxus belső és a lenyűgöző specifikációk érdekes helyzetet teremtenek majd  a világ legnagyobb autópiacán, arról már nem is beszélve, hogy az XPeng a jövőben az európai forgalmazást is tervezi. A gyártó azt ígéri, a G9 öt csillagot kap majd az európai törésteszteken is.

A típus pontos ára még nem ismert, de a gyártó korábban 30 millió forintnak megfelelő jüanra tett utalást.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.