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
auto

Minek ide V8? Észveszejtő izomautót mutatott a Dodge

elektromos autó

A Stellantis tavaly prezentálta minden márkájára kiterjedő elektrifikációs stratégiáját, amelyből kiderült, hogy bizony az amerikai izomautó-szegmensre is elég keményen rárúgják az ajtót a villanyautók, 2024-ben ugyanis piacra gurul a Dodge legelső teljesen elektromos hajtású modellje. Néhány hónappal később újabb hírek érkeztek a gyártó háza tájáról: Tim Kuniskis, a Dodge vezérigazgatója arról beszélt, hogy a vásárlók továbbra is stílusos, izmos, dögös járműveket akarnak, ez pedig elektromos hajtással is lehetséges, sőt, kívánatos is, hiszen a belsőégésű motorok fejlesztése elérte korlátait. De mégis, milyen villanyautóra számíthatunk az ikonikus Viper, Charger, és Challenger modellek gyártójától? Most kiderült. Mindenki kapaszkodjon.

Dodge: nincs már hova fejleszteni a belsőégésű motort

A Dodge elektromos jövőjét a Charger Daytona SRT Concept névre keresztelt tanulmány mutatja be, amely kicsit sem akar vizuálisan kilógni a sorból, legalábbis nem a meghajtásáról árulkodva, mert azért valljuk be, elég látványos darabra sikerült az autó.

Ami viszont a hangját illeti, a koncepció még le is tagadja, milyen üzemanyag hajtja, ugyanis a gyártó mesterséges kipufogóhanggal szerelte fel, ami 126 dB-lel üvölti az izomautók himnuszát, azaz nem halkabb, mint egy SRT Hellcat. Ez nem csupán egy hangszórónak köszönhető, a hang egy új, szabadalmaztatás alatt álló Fratzonic kamrás kipufogórendszeren keresztül jön létre. Igen, a Dodge kipufogót adott az elektromos autójának. Az iparágban első Fratzonic kamrás kipufogó a jármű hátulján található erősítőn és hangolókamrán keresztül engedi ki egyedülálló teljesítményű hangzását.

De legalább fizikailag nincs benne a V8, amire valójában a teljesítmény szempontjából nincs is semmi szükség, hiszen villanymotorral még erősebb is a Charger, mint az előbb említett benzines társa, ami mellesleg 717 ló erejével bír. Hogy pontosan milyen számokkal dicsekedhet az elektromos tanulmány, arról sajnos nem sokat árult el a gyártó, csupán annyit tudni, hogy egy 800V-os rendszer dolgozik a kétajtós, összkerék-meghajtású modellben. A villany-Chargerben egyébként egy többsebességes váltó is helyet kapott, PowerShot funkció pedig a kormányon lévő gomb megnyomásával ad egy jókora adrenalinlöketet a motoroknak, amelyek válaszul plusz kilowattokat szabadítanak fel.

A tanulmányt a híres Charger Daytona ihlette, amely 1970-ben a legelső olyan jármű volt, amely átlépte a 200 mérföld/órás sebességet egy NASCAR versenypályán.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.