Érkezik a második akkugyár Debrecenbe

A Reuters értesülései szerint a CATL mellett egy másik akkumulátorgyártó,  szintén kínai EVE is Debrecenben épít gyárat, a BMW új üzemének tőszomszédságában.

Az ok nagyon egyszerű: az EVE lesz a bajorok újgenerációs villanyautóinak fő akkubeszállítója.

Váltás

A BMW, ahogy nagyon sok autógyártó, nem a Teslánál megszokott hengeres kialakítású akkucellákat használja, hanem a prizmatikus változatot preferálja, azonban ez hamarosan változni fog. Ahogy arról már korábban beszámoltunk, már egy ideje a Tesla új 4680-as celláival megegyező formátumú akkumulátorok bevezetésén gondolkozik a vállalat, és ehhez többek között a Samsung is szolgáltatott mintákat, készült az esetleges beszállítói szerepre. A hírek akkor arról szóltak, hogy egy szintén 46 mm átmérőjű, de annál kisebb, 60 vagy 40 mm magasságú második fajta cellát is fejlesztenek a bajor gyár kedvéért, amelyet olyan autókba szánnak, ahol nincs elég hely a padló alatt a nyolc centis cellamagasságnak.

Hogy a Samsung szerződéssel mi lett, azt nem tudjuk, de az EVE is hasonló, 4680-as méretű hengeres cellák gyártására készül Debrecen mellett, a megrendelő pedig a BMW lesz.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.