Kölcsönös a szerelem. ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Villanyautósok.hu
Kína Európát akarja, Európa pedig Kínát
‌
‌

Kína Európát akarja, Európa pedig Kínát

A Sanghaji Autószalonon számos európai autógyártó bejelentette, hogyan igyekszik megvetni lábát a világ legnagyobb autópiacán. Közben a kínai gyártók azon dolgoznak, hogy egyre több villanyautót küldjenek Európába: jön a Zeekr, a HiPhi, valamint a BYD újdonságai is. Láttunk akkutechnológiai szenzációt, hátsó szélvédő nélküli autót, robotkaros ultratöltőt, valamint megnéztük, hogyan próbál prémium márkából luxusmárkává válni a Merci egy 75 millás villanyautóval.

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2021-08-23_id_4_kina_03

Árháború tizedelheti a gyártókat? Ismét Kínán a világ szeme, ahol az elmúlt hónapokban nagyot zuhant az autópiac, miközben a villanyautók értékesítése növekszik, az autógyártók pedig nem győznek egymás alá licitálni az árakkal. Mi történik Kínában, és meddig tartható ez az állapot? Lássuk a számokat!

‌
‌

A hét kedvenc videója

2023-04-17_nio_500kW_03

Robotkarral, vagy anélkül. A nyilvános töltőberendezések egyre gyorsabbá válnak, és ezt a versenyt Kína vezeti: bekapcsolták az első 500 kW-os villanyautó-töltőket. Egy újonnan bemutatott oszlop is ekkora teljesítményt kínál, ám ez ad még egy plusz kényelmi faktort a felhasználóknak: videón a Lotus robotja.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2023-04-17_bmw_i7_m70_09

Mindenki megtalálja a magáét. A Sanghaji Autószalonon idén is számos különleges villanyautó mutatkozott be. Láthattuk az eddigi legnagyobb Smartot, a legerősebb elektromos BMW-t, a legolcsóbb Zeekr-t, és a legfényűzőbb villany-Mercit.

‌
‌

2022-10-18_byd_seal_02

Kész állatkert. Az alig 4 millió forintos BYD Seagull egy újabb válasz arra, hogy miért tolonganak a kínai vásárlók a villanyautókért. Ezt a modellt egyelőre nem harangozták be Európának, de jön a Dolphin és a Seal, remek ár-érték aránnyal.

‌
‌

Mach-e töltés utáni hiba - 3

Egy autó is lehet kajakómás. Mit lehet kezdeni egy elektromos autóval, ami a töltést követően nem akar elindulni? Nyomkodjuk a töltőoszlopot? Piszkálgassuk a 12V-os aksit? Mutatjuk, mivel érdemes próbálkozni egy ilyen kellemetlen helyzetben.

‌
‌

catl_condensed_battery

Szenzációs sűrítmény. A világ legnagyobb akkumulátorgyártójának legújabb, sűrített akkuja hozhatja el a következő nagy fordulatot az elektromos közlekedésben: az 500 Wh/kg-os energiasűrűség már akár repülőgépek számára is elég lehet. Ráadásul még idén gyártásba mehet a technológia.

‌
‌

official_volkswagen_id7l_23

Villámokat hozott a passzátszél. Meghallgatták a vásárlók visszajelzéseit, és szabadjára engedték kreativitásukat a Volkswagen tervezői, hogy megalkossák a népszerű Passat teljesen elektromos utódját. Bemutatkozott az ID.7, amely egy igazi vérfrissítés a Volkswagen MEB platformos sorozatában.

‌
‌

2023-04-21 Chery-SUV-03_icar_04

iCAR, de nem alma. A Chery vadonatúj elektromosautó-márkájának modelljeibe szerelik be elsőként a CATL nátriumos akkumulátorát, amellyel elképesztően olcsó elektromos autók újabb generációja kerülhet piacra Kínában. Mutatjuk, hogy néznek ki az autók és mit tud az aksi.

‌
‌

2023-04-14_mercedes-benz_eqs_suv_580_47

A prémium nem elég luxus. Olcsó villanyautókat akarunk? Persze, de nem mindenki. Van, aki hatalmas utastérre, aprólékosan kidolgozott dizájnelemekre, és luxust sugárzó exkluzív felszereltségre vágyik. Megvan mindez a 75 milliós EQS SUV-ban? Itt a részletes tesztünk a Mercedes újdonságáról!

‌
‌

official_polestar_4_08

Egy felesleges ablakkal kevesebb. Bemutatkozott a svéd-kínai Polestar negyedik modellje, amelynek legnagyobb különlegessége, hogy nincs hátsó szélvédője. Miért jó ez, hogyan oldották meg a hátrafele látást, és mennyiért vehetünk majd ilyen villanyautót? Cikkünkből kiderül!

‌
‌

Solarpark_germany___

Futótűzként terjed az ötlet. Brutális mennyiségű energiát lehet csak az autópályák mentén telepített napelemekkel megtermelni, és erre a németek is rájöttek: indul az Energiebänder projekt. Sok még a tisztázatlan kérdés, de óriási potenciál rejlik az elképzelés mögött.

‌
‌

2022_12_22_tesla_cybertruck_petersen_museum_LA_safrany_zsuzsanna_65

Q1 és ami ezután jön. Az árait csökkentette, az eladásait növelte: ez volt a Tesla taktikája az elmúlt hónapokban, de vajon milyen hatással volt ez a vállalat profitjára? Megérkeztek a negyedéves számok, de az is kiderült, mikor kaphatják meg a legelső vásárlók a Cybertruckot.

‌
‌
‌
Megosztás a következővel: TwitterMegosztás a következővel: Facebook
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌