A Sanghaji Autószalonon bemutatkozott a Smart legújabb tisztán elektromos modellje, a #3. A Mercedes-Benz AG és a Zhejiang Geely Holding Group (vagy ahogy emlegetni szoktuk: Geely) közös vállalkozásának újdonsága nem csupán a nevében igyekszik megfelelni az aktuális trendeknek, hanem dimenzióival is: 4400 mm-es hosszával, 1844 mm-es szélességével, 1556 mm-es magasságával, valamint 2785 mm-es tengelytávolságával a #3 a márka eddigi legnagyobb járműve. Bátran kijelenthetjük, hogy a pusztán városi rohangálásra tervezett kicsi Smartok korszaka véget ért, a növekedési láz elérte az immár Kínában székelő márkát is, amely új generációs palettájában praktikus, családi modellek felvonultatását tűzte ki célul. Búcsúzik a Smart legkisebb villanyautója A #3 külső megjelenése olvasóink számára már nem újdonság, hiszen korábban már beszámoltunk a modell érkezéséről a kínai hatóságokhoz benyújtott gyártói dokumentumok alapján. Annyit érdemes megjegyezni, hogy a #3 szinte változtatás nélkül másolja kisebb testvérének, a #1 stíluselemeit, amiket egyébként a Mercedes-Benz EQ sorozat kompakt villanyautói inspiráltak – nem véletlenül, hiszen a tervezésért a német autógyártó globális dizájncsapata volt felelős. A Smart #3 kialakítását a sima vonalak és atletikus ívek határozzák meg, amelyek célja az aerodinamikai teljesítmény fokozása. Elöl a karcsúsított CyberSparks LED-es fényszórókhoz jellegzetes „cápaorr” és A-alakú széles rács párosul. Az oldalakon a kiemelkedő kéttónusú tető találkozik a megfeszített íjra emlékeztető jellegzetes vonallal, sima, elegáns, sportos fastback sziluettet hozva létre. A légterelő, a C-oszlop és a hátsó sárvédő a lökhárítóval kombinálva modern görbületet teremt, a pixeles elemekkel ellátott hátsó lámpák pedig a prémium hangulatot erősítik. A belső térben a műszerfal beleolvad egy magas középkonzolba, amelyen egy 12,8 hüvelykes megemelt központi képernyő található. A hajtáslánc adatairól nem tett említést a Smart, de a korábban említett dokumentumokból tudjuk, hogy a #3 a Geely SEA elektromos platformján fekszik, az alapmodell pedig egy 200 kW teljesítményű villanymotorral dolgozik, ami a hátsó kerekeket hajtja. Az összkerékmeghajtású verzió esetében egy 115 kW-os villanymotor egészíti ki ezt a rendszert az első tengelyen. Az akkumulátorkapacitásról egyelőre nincs információ, így nem tudni, hogy marad-e a #1 66 kWh-s akkucsomagja és a 150 kW-os DC töltés. A #1 továbbá elérhető sportosabb, Brabus változatban, egyelőre erről sem hallottunk a #3 esetében. Ennyiért adja új villanyautóját a Smart A jármű az idén szeptemberben megrendezett müncheni IAA mobilitási eseményen mutatkozik be az európai közönség előtt, így ha különbözik majd az európai és a kínai változat, itt biztosan kiderül. Az értékesítés várhatóan a jövő év elején indul a főbb európai piacokon. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!