PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 19. péntek

4 milliós villanyautó jön a BYD kínálatába

elektromos autó

A kínai autógyártó egy olcsó modellt és egy prototípust villantott a Sanghaji Autószalonon.

A BYD modellcsaládjait egy picit nehéz követni, mivel a két nagy termékvonal, az Ocean és a Dynasty is tartalmaz tisztán elektromos és plug-in hibrid modelleket, és vannak olyan típusnevek amelyek mindkét családban feltűnnek.

A most bemutatott újdonságok közös pontja azonban, hogy modellcsaládtól függetlenül az új e-platform 3.0 architektúrát használják.

Óceán

Az Ocean sorozatba tartozó Seagull (sirály) is már a vadonatúj alapokra épül, azaz Blade LFP aksikat kap, amelyek közvetlenül a kocsi vázába kerülnek. Korábban voltak olyan hírek, hogy ezzel a típussal debütál az autógyártó saját fejlesztésű nátriumion akkumulátora is, de ennek egyelőre nincs nyoma.

BYD Seagull. Forrás: BYD, via CnEVPost.

A Seagull az A0 méretkategóriába tartozik, 3,78 méter hosszú, szóval nagyjából a Twingo és a Zoé között van méretben. 55 kW-os motorja nem a versenykategóriába nevezi, de a 74 lóerő elég lehet a városi autózásra, ahová a modellt szánják.

BYD Seagull. Forrás: BYD, via CnEVPost.

Kétféle akkumérettel rendelhető a típus, a 30, illetve 39 kWh 305, illetve 405 kilométerre elég a kínai CLTC szabvány szerint – úgyhogy ezt reálisan vegyük inkább 200, illetve 300 kilométernek. A töltési időre 30 percet ad meg a gyártó, de beálltak abba a sorba akik ilyenkor kicsit cselesen nem a megszokott 10-80, hanem 30-80 százalékról beszélnek.

BYD Seagull. Forrás: BYD, via CnEVPost.

A Seagull alapára átszámolva 4 millió forint Kínában, de ez az előrendeléses ár, és korábban azt láttuk, hogy a forgalmazás kezdetén ez csökken – írja a CnEVPost.

Dinasztia

A BYD egyik legnépszerűbb típusa a Song és ennek variációi, amelyekből idén az első negyedévben 143 ezer darabot adtak el. A Dynasty és Ocean modellcsaládban is megtalálható név alatt gyártott autókból létezik tisztán elektromos, és két plug-in hibrid is – utóbbiak a márka hagyományai szerint a teljesítményre koncentráló DM-p, és egy a hatékonyságot előtérbe helyező DM-i változatok.

BYD Song L tanulmány. Forrás: CnEVPost.

Az autógyártó most a Sanghaji Autószalonon bemutatta a Song L koncepciót, amely dizájnnyelvezetben a Dynasty család jövőjét hivatott felvázolni, és szintén az új, tisztán elektromos e-platform 3.0 alapokra épül.

BYD Song L tanulmány. Forrás: CnEVPost.

A fiatalokat megcélzó típus az oldalsó visszapillantók helyett kamerákat használ, és az időzítés utalhat arra, hogy ez akár a széria autóba is átkerülhet, ugyanis a kínai hatóságok idén július 1-től már engedélyezik az ilyen megoldásokat.

BYD Song L tanulmány. Forrás: CnEVPost.

Az elektromos Song eddig az Ocean családba tartozott, de most a kínálat bővül, és a későbbi szériaváltozat a Dynasty-ba is elhozza a belsőégésű motor nélküli opciót – olvasható a kínai villanyautós oldal helyszíni beszámolójában.

Új, olcsó villanyautót hoz Európába a BYD

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.