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
auto
2024. 04. 26. péntek

Premier: 700 kilométeres hatótávval támad a Volkswagen ID.7

elektromos autó

A Volkswagen hivatalosan is lerántotta a leplet az ID-7-ről, amely a gyártó eddigi legnagyobb elektromos autója lesz, amelyet a felső középkategóriába szánnak. Saját bevallásuk szerint az új típusból mennyiséget szeretnének gyártani és rendkívül fontosnak tartják a termékpalettán.

Európába és Kínába idén ősszel, Amerikába jövőre érkezik a világautó.

Elektromos Passat

A Volkswagen az elektromos korszak Passatjaként beszél az öt méteres autóról, amelyet nagy családi szedánnak terveztek. A Passatból a Volkswagen több, mint 30 millió darabot adott el eddig, ami jól mutatja az új modell jelentőségét.

Az autó technológiailag az MEB platformra épül majd, és bár a premieren túl sok konkrétum nem hangzott el a hajtásláncról, az ezzel egy időben kiadott sajtóközlemény kiemeli, hogy a választott akkumérettől függetlenül a jármű a vadonatúj fejlesztésű APP550 jelzésű villanyamotort kapja meg, amelyet a Volkswagen Group Components mérnökei terveztek a német Kasselben.

Az ID.7 motorja 210 kW, azaz 286 LE teljesítményre lesz majd képes, de arról nem szolgáltak információval, hogy lesz-e majd belőle kétmotoros, összekerekes változat is.

Az új, hatékony hajtóművet 0,23 -as légellenállás egészíti ki, ami a gyártó szerint az ID család eddigi legalacsonyabb értéke, és nagyban hozzájárul ahhoz, hogy

a nagyobb akkuval párosítva 700 kilométeres WLTP hatótávot érjen el az autó.

A töltési teljesítményt 200 kW-ban határozták meg, hozzátéve, hogy 10-80 százalék között mindössze 25 percre lesz szüksége az ID.7-nek.

A gyártó szerint az utastérben hatalmas belső tér és prémium anyaghasználat fogadja majd az utasokat, és számos újítás érkezik az ID család zászlóshajójával. Középen egy nagy, 15 colos, 38 centiméteres kijelző található, és a vásárlói visszajelzések alapján ezen már egyfolytában ott lesznek az alsó sávban a klímavezérlés ikonja.

A képernyő alatt egyébként továbbra is megtalálható az érintésérzékeny hőmérséklet szabályozó, ám ez most már háttérvilágítást is kapott, ellentétben a korábbi ID autókkal.

A Volkswagen szerint egy új, hightech klímarendszert kapott az autó, amely légbeömlőit az érintőképernyőről vezérelhetjük majd, figyelembe veszi a nap állását is, és a rendszer már akkor működésbe lép, amikor a kulccsal a zsebünkben az autó közelébe érünk. Az ID.7 egy

nagyméretű panoráma üvegtetőt is kapott, ami egészen különleges gombnyomásra sötétíthető, hogy jobban árnyékolja az utasokat.

A kocsi opcionálisan olyan új első ülésekkel is rendelhető, amelyek beépített masszázsfunkciót tartalmaznak, hűthetőek, fűthetőek, sőt még szárítófunkciójuk is van.

A beltér egyébként vegán bőrből készül és amit csak lehetett azt újrahasznosított, vagy fenntartható forrásokból származó alapanyagokból készítenek.

A szórakoztatórendszer rendelhető egy 13+1 hangszórós Harman Kardon hangrendszerrel is.

Az autót felszerelték fejlett vezetéstámogatóval is, és az új Travel Assist egyes országokban más járművektől érkező adatokat is beépít a navigációba (swarm data) – jó hír, hogy ezen a listán hazánk is szerepel. A rendszer 90 km/h felett képes az önálló sávváltásra is, ám ehhez az európai szabályok szerint a sofőr hozzájárulása, megerősítése szükséges. Az autó képes lesz az önálló parkolásra is, ám ehhez vagy benne kell ülni, vagy a kocsi közelében állva mobiltelefonnal kell felügyelni a folyamatot.

A szériafelszerelés része lesz az AR HUD rendszer, amely a szélvédőre kiterjesztett valóság grafikákat vetít majd, ezzel segítve a sofőrt a navigációban.

Az európai példányok a Volkswagen emdeni gyárában készülnek majd, de a modellt igazi világautónak szánják, így lesz majd a kínai piacra helyi gyártású ID.7 Vizzion változat is, és jövőre Amerikában is elérhetővé válik majd az ID.7.

Hogy ezek közül Kína mennyire fontos, azt jól mutatja, hogy 2021-ben a Passat globális eladásainak fele ebből az országból származott.

Az autó árát egyelőre nem árulták el.

Lebukott a Volkswagen ID.7 is

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.