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
auto
2024. 05. 26. vasárnap
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

Az elmúlt hetekben röppent fel a híre, hogy újabb kínai autógyártó hozhat elektromos autót Európába – ezúttal a Human Horizons vezetősége jelentette be, hogy külföldi terjeszkedésük részeként néhány európai piacon még az év vége előtt elindítják HiPhi prémium márkájukat. Úgy tűnik, hogy terveik megvalósítása egyáltalán nem lehetetlen, ugyanis a minap arról számoltak be, hogy egyik modelljük „rekord idő alatt” teljesítette a TÜV SÜD homologizációs tesztjét, és zöld utat kapott az európai forgalmazása.

HiPhi X

A Human Horizons Technology egy 2017-ben alapított start-up vállalat, amely önvezető technológia fejlesztésével foglalkozik, HiPhi márkáján keresztül pedig tisztán elektromos autómodelleket értékesít. Jelenleg két járműve fut a kínai piacon, az X crossover kupé, valamint a Z szedán, melyek nem csak futurisztikus megjelenésükkel, hanem rendkívül fejlett technológiájukkal is magukra vonták a vásárlók figyelmét.

A HiPhi Z egyik legkülönlegesebb technológiája talán a robotikus kar, amellyel a központi érintőkijelző a műszerfalhoz van rögzítve, ez ugyanis a mesterséges intelligencia segítségével, teljesen automatikusan képes beállítani a megfelelő pozíciót. További high-tech érdekesség az arcfelismerés, a projektoros fényszórók, a kilincs nélküli, automatikusan nyíló ajtók, az NVIDIA Orin X chipre támaszkodó villámgyors vezetéstámogatás, valamint a Teslákból ismert Smart Summon funkció.

HiPhi Z

A HiPhi legelső villanyautója az X lesz az európai piacokon. Az Autocar értesülései szerint 97 kWh-s akkupakkal érkezik, hatótávolsága pedig mintegy 645 kilométer lesz, legalábbis a kínai CLTC szabvány szerint mérve, szóval ennél kicsit alacsonyabb értékre kell számítani. A járművet két motor hajtja együttesen 528 lóerős teljesítménnyel. Kínában 120 kWh-s akkumulátorral is kapható a modell, ami 700 km hatótávot kínál, de ennek érkezését eddig nem erősítették meg. A hírportál úgy tudja, hogy az X négy- és hatszemélyes változatban is rendelhető lesz.

HiPhi X

Azt egyelőre nem tudni, hogy pontosan mely országokban lesz kapható az X, de borítékolható, hogy a fontosabb villanyautós piacokra, azaz a skandináv országokba, Hollandiába, és Németországba fogják elsőként exportálni. Egyelőre a vételár sem ismert, Kínában átszámítva körülbelül 90.000 dollárba kerül az autó. A HiPhi X forgalmazásának első fél évében Kína legkelendőbb prémium elektromos autója volt.

HiPhi X

A vállalat megerősítette, hogy az X után a Z is elérhetővé válik Európában. A márka a napokban fogja lerántani a leplet harmadik villanyautójáról a Sanghaji Autószalonon, amely nagy valószínűséggel szintén eljut majd a fontosabb európai piacokra. Az újdonság a HiPhi Y nevet viseli majd, és a helyi sajtó szerint 58.200 dollár körüli áron vihetik haza a kínai vásárlók.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.