Logo
Ripityára törő villanyautók, és a mágikus 1000 kilométeres hatótáv
‌
‌

Ripityára törő villanyautók, és a mágikus 1000 kilométeres hatótáv

Mi kell ahhoz, hogy gyorsabban terjedjenek az elektromos autók? A Toyota az alacsony vételárra voksol, a kínaiak megépítették az 1000 km hatótávolságú villanyautót, a Suzuki szerint pedig egyelőre az, hogy legyen még benne belsőégésű motor. De vajon elriasztja-e a vásárlókat egy olcsó villanyautótól az, ha ilyen keserves törésteszteket látnak? És bízhatunk e a kínai autók biztonságában? Magyarországon egyelőre se ezres hatótáv, se szuperalacsony ár nincs, mégis hónapról hónapra rekordszámú vásárló regisztrálja be villanyautóját. Mi pedig ismét a szervizben jártunk, hogy rendbe tegyük a LEAF-ünk hajtóművét. Végre kiderült, mi volt vele a baj, és elmondjuk, hogyan kerülhetitek el, hogy a ti autótok is így járjon.

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2021_12_06_GAC_Aion_LX_Plus_03

Villanyautó gépeknek. Több mint 1000 kilométert megy el egy töltéssel egy kínai elektromos autó. Jó hír ez azoknak, akik sosem esznek, isznak, pihennek, vagy pisilnek.

‌
‌

A hét kedvenc videója

2021-12-08_dacia_spring_euro_ncap_01

Ilyen az igazi csillaghullás. Európa egyik legnépszerűbb elektromos autója, és a Magyarországon kapható legolcsóbb villanyautó is botrányosan szerepelt a hivatalos törésteszteken. Na de mi a helyzet a kínaiak divatos SUV-jával?

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2021-12-04_suzuki_across_phev_02

Töltőnyílás egy Suzukin? A japánok lassú és óvatos léptekkel haladnak az elektromos hajtás felé, de most végre megérkezett az első olyan Suzuki, ami villanyautóként is használható. Mi pedig kipróbáltuk.

‌
‌

2021-12-06_toyota_bz4x_02

A Toyota megtalálta a Szent Grált. Szuperolcsó elektromos autó bevezetésére készül a Toyota, miután állítólag sikerült leküzdeni az évek óta fennálló problémákat. Mutatjuk, hogyan tette ezt, és mikor szűnhet meg a belsőégésű motoros Toyoták európai értékesítése.

‌
‌

2021_11_11_nissan_leaf_taxi_13

Nem csoda, hogy kattogott. Több mint két hónapja lapátoljuk a pénzt és energiát a külföldről vásárolt használt LEAF-ünkbe, és még mindig bukkannak fel újabb és újabb problémák. De legalább a legidegesítőbb hibáját sikerült javítanunk.

‌
‌

2021-12-06_aldi_electromega_elektromos_kamion_02

Ráültünk közel 200 kWh akkura. Kipróbáltuk a magyarországi Aldi tisztán elektromos kamionját. Hogy mit tud a dízelteherautóból átépített jármű, és megtérül-e anyagilag a beszerzése, arról ebben a cikkünkben írtunk.

‌
‌

2021_11_22_csak_hogy_elfakadjon_az_epenk_02

Magyarországon is fejleszt a Tesla. Két helyszínen is épülnek hazánk első V3-as Supercharger állomásai, így akár 250 kW maximális töltési teljesítményt is elérhetnek a Tesla vásárlói.

‌
‌

2021_06_07_kia_e-soul_13

Rekord rekord hátán. Novemberben is megtörtént az, ami idén augusztus óra minden hónapban: annyi villanyautóra tettek fel rendszámot, mint korábban soha. Mutatjuk, hány tisztán elektromos, és más környezetkímélő hajtású jármű van ma Magyarországon.

‌
‌

Villanyautósok találkozója az IKEA-ban

Újabb töltőknél kell majd fizetnünk. Az IKEA töltőállomásainak használatáért sokáig nem kellett fizetni, és gyakran meg is mutatkozott, mi a baj az ingyenes töltéssel. Ez hamarosan megváltozik.

‌
‌

2021_bmw_i3_szedan_kinai_foto_02

Ez az i3 már nem az az i3. Befutottak az első képek és specifikációk a hamarosan bemutatkozó 3-as BMW-ről. Felejtsük el a városi kisautó bizarr külsejét, ez az i3 egész más lesz.

‌
‌

2021_12_04_most_mar_paypassal_is_4

Pont, mint a szupermarketben. Egy magyarországi töltőállomáson végre sikerült megoldani a fizetés azon módját, amit mindenki ismer, s így senkit nem riaszt el a villanyautózástól. Ám még a PayPass-es fizetésnél is van egyszerűbb megoldás.  

‌
‌

Megújuló energiával töltő bükkaranyosi villámtöltő

Spekuláció és pánik – erre van elég energiánk. Mennyire tartósak a magas energiaárak? Reménykedjünk a javulásban, vagy ez csak egyre rosszabb lesz? Megnéztük, volt-e példa hasonlóra az elmúlt 15 évben.

‌
‌
‌
Megosztás a következővel: TwitterMegosztás a következővel: Facebook
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌