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 Reggel még arról adtunk hírt, hogy Törökbálinton lehet az első hazai V3-as Tesla Supercharger, de a Fóti helyszínt megnézve úgy tűnik, hogy a főváros keleti oldalán már előrébb járnak a fejlesztéssel. Itt már a töltőoszlopok 290 kg-os ovális alapjai is a helyükön vannak, és be van húzva az összes kábel. Ide már csak az eszközöket kell felszerelni, illetve az útburkolatot helyreállítani. Az eddig felszerelt V2-es oszlopokkal ellentétben az új, csak CCS csatlakozós oszlopok a parkolóhelyekkel párhuzamosan lesznek felszerelve. Az épületből két új kábelt húztak ki, melyek külön külön alkalmasak egy-egy 400 kW-os V3-as egység ellátására. Egy ilyen 400 kW-os szekrény 4 db töltőoszlopot tud kiszolgálni, oszloponként maximum 250 kW teljesítménnyel. Mivel nincs elegendő teljesítmény arra, hogy egyszerre négy autó is megkapja ezt a teljesítményt (lássuk be, kicsi is a valószínűsége, hogy egyszerre érkezzen négy olyan állapotú autó a töltőhöz, amelyik képes ekkora teljesítményt felvenni), a szekrény dinamikusan osztja szét a rendelkezésre álló energiát a csatlakoztatott autók áramigényéhez igazodva. A kábelezésből és a szekrény elhelyezéséből ítélve arra lehet következtetni, hogy igény esetén egy harmadik sorban további 4 db V3-as oszloppal is bővíthető lesz a helyszín, és a két 400 kW-os szekrény össze is tud majd dolgozni, így ha az egyik négyes blokknak van szabad kapacitása, azt a másik fel tudja használni. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!