A Toyota 2030-ig 50%-kal, 2035-ig pedig 100%-kal csökkenti az európai piacon az új gépjárművek széndixoid kibocsátását. Az ezzel kapcsolatos terveket egy brüsszeli médiaeseményen ismertette a Toyota Europe – írja az electrek.co. A Toyota majdnem negyed évszázaddal ezelőtt, 1997-ben indította világhódító útjára a HSD (hybrid synergy drive) megoldását az első generációs Priusban, amellyel kétségtelenül úttörőnek számított. Az akkumulátoros elektromos autók terén azonban a sereghajtók közé került. Két évvel ezelőtt még olyan nyilatkozatokat tettek a Toyota vezetői, hogy a vásárlóknak nincs igénye elektromos autókra, és még idén nyáron is korainak nevezték a tisztán elektromos autókra váltást. Toyota: egyelőre nincs igény elektromos autókra Kína után végre Európában, sőt az egész világon megjelent az első akkumulátoros elektromos modelljük, a bZ4X, és ma már az interjúkban is egyre inkább megjelenik az elektromobilitási stratégia, úgy tűnik belátták, hogy – legalábbis egyes régiókban – elkerülhetetlen a váltás. Cooper Ericksen, amerikai Toyota alelnök elmondta, hogy a kedvező ár a hatótávnál is fontosabb a cég számára, melyet alátámaszt, hogy Kínában a BYD autógyártóval terveznek együttműködni egy 30.000 dolláros elektromos jármű megalkotásában, bár az egyelőre nem derült ki, hogy egyéb régiókban is piacra kerülhet-e az olcsó villanyautó. Így lehet tényleg megfizethető villanyautója a Toyotának A Toyota Motor Europe a Kenshiki elnevezésű rendezvényen (a Kenshiki szó japánul betekintést jelent) ismertette terveit a következő 14 évre. A stratégia részeként a Toyota a zéró emissziós elektromos járművek, azaz az akkumulátoros és hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók fokozott terjedésével tervez Nyugat-Európában. A Toyota európai vezetői kijelentették, hogy 2030-ra az autógyártó portfóliójában egyes piacokon legalább 50%-ot jelentenek majd a zéró emissziós modellek, valamint a Toyota elektromos járműveket gyártó kapacitása is növekedhet, ha „a vásárlói kereslet még magasabb lesz”. Matt Harrison, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója a vállalat szén-dioxid-kibocsátási céljaival kapcsolatban elmondta, hogy 2030 után a zéró emissziós elektromos modellek iránti kereslet további felgyorsulására számítanak. A Toyota készen áll arra, hogy 2035-ig 100%-os CO2-csökkentést érjen el a Nyugat-Európában eladott járművek tekintetében, feltéve, hogy addigra megfelelő lesz az elektromos és hidrogén töltőinfrastruktúra. Toyota: fontosabb a jó ár, mint a nagy hatótáv Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!