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
auto
2024. 04. 24. szerda

2035-ben már minden új Toyota elektromos lesz Európában

elektromos autó

A Toyota 2030-ig 50%-kal, 2035-ig pedig 100%-kal csökkenti az európai piacon az új gépjárművek széndixoid kibocsátását. Az ezzel kapcsolatos terveket egy brüsszeli médiaeseményen ismertette a Toyota Europe – írja az electrek.co.

A Toyota majdnem negyed évszázaddal ezelőtt, 1997-ben indította világhódító útjára a HSD (hybrid synergy drive) megoldását az első generációs Priusban, amellyel kétségtelenül úttörőnek számított. Az akkumulátoros elektromos autók terén azonban a sereghajtók közé került. Két évvel ezelőtt még olyan nyilatkozatokat tettek a Toyota vezetői, hogy a vásárlóknak nincs igénye elektromos autókra, és még idén nyáron is korainak nevezték a tisztán elektromos autókra váltást.

Toyota: egyelőre nincs igény elektromos autókra

Kína után végre Európában, sőt az egész világon megjelent az első akkumulátoros elektromos modelljük, a bZ4X, és ma már az interjúkban is egyre inkább megjelenik az elektromobilitási stratégia, úgy tűnik belátták, hogy – legalábbis egyes régiókban – elkerülhetetlen a váltás. Cooper Ericksen, amerikai Toyota alelnök elmondta, hogy a kedvező ár a hatótávnál is fontosabb a cég számára, melyet alátámaszt, hogy Kínában a BYD autógyártóval terveznek együttműködni egy 30.000 dolláros elektromos jármű megalkotásában, bár az egyelőre nem derült ki, hogy egyéb régiókban is piacra kerülhet-e az olcsó villanyautó.

Így lehet tényleg megfizethető villanyautója a Toyotának

A Toyota Motor Europe a Kenshiki elnevezésű rendezvényen (a Kenshiki szó japánul betekintést jelent) ismertette terveit a következő 14 évre. A stratégia részeként a Toyota a zéró emissziós elektromos járművek, azaz az akkumulátoros és hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók fokozott terjedésével tervez Nyugat-Európában.

A Toyota európai vezetői kijelentették, hogy 2030-ra az autógyártó portfóliójában egyes piacokon legalább 50%-ot jelentenek majd a zéró emissziós modellek, valamint a Toyota elektromos járműveket gyártó kapacitása is növekedhet, ha „a vásárlói kereslet még magasabb lesz”.

Matt Harrison, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója a vállalat szén-dioxid-kibocsátási céljaival kapcsolatban elmondta, hogy 2030 után a zéró emissziós elektromos modellek iránti kereslet további felgyorsulására számítanak. A Toyota készen áll arra, hogy 2035-ig 100%-os CO2-csökkentést érjen el a Nyugat-Európában eladott járművek tekintetében, feltéve, hogy addigra megfelelő lesz az elektromos és hidrogén töltőinfrastruktúra.

Toyota: fontosabb a jó ár, mint a nagy hatótáv

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.