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 Az EuroNCAP töréstesztjeinek idei legutolsó fordulójának egyik főszereplője a Dacia Spring volt, amely a legolcsóbb tisztán elektromos meghajtású autómodellként szerepel az idehaza, és Európában megvásárolható járművek között. Köztudott, hogy habár a Dacia egy román márka, a Spring valójában egy kínai villanyautó, hiszen a Renault által Kínában forgalmazott City K-ZE átmárkázott változata, amely az Euro NCAP törésteszten korábban (2016-ban) botrányosan szereplő Kwid leszármazottja. Nos, a Dacia Spring sem tett tanúbizonyságot sokkal nagyobb biztonságról. A Springnek – a Renault Zoéval ellentétben – sikerült összekaparnia egy csillagot, így nem lett a töréstesztforduló legrosszabban vizsgázó autója, de ez aligha nyújt vigaszt a benne utazóknak baleset esetén. Az Euro NCAP közleményében úgy fogalmaz, hogy a Spring teljesítménye egyenesen problémás volt, az életveszélyes sérülések kockázata magas a sofőr és a hátul ülő utasok számára egyaránt. Az ötüléses szupermini felnőttutas-védelme 49%-os értékelést kapott. A frontális ütközéseknél szerepelt a leggyengébben, ahol a sofőr vörösre festett felsőteste és combrésze jelezte az Euro NCAP ábráján, hogy valószínűleg nem élné túl a nagy erejű ütközést, a hátsó üléssorban pedig az utasok feje kapja a legkisebb védelmet az autótól. A gyermekutasok számára egy kicsivel jobb a helyzet, ezen tesztek során 56%-ot ért el a Spring, de sok pozitívumról itt sem tudtak írni a szakemberek. A frontális ütközéseknél a gyermekek fejét és nyakát érő védelem gyenge, valamint az ISOFIX rögzítési pontokat jelző címkék nem voltak láthatóak a gyermekülést szerelők számára, így a Spring pontokat veszített az értékelés ezen részében. Az Euro NCAP szerint a gyalogosokat sem védi megfelelően a Spring, ezért 39%-os értékelést adtak neki. A legnagyobb negatívum ebben az esetben az volt, hogy az automata vészfékező rendszer (AEB) csak más járművekre reagál, és nem észleli a veszélyeztetett úthasználókat, például gyalogosokat és kerékpárosokat. A vezetéstámogató rendszerek értékelése sem tartogat különösebb meglepetéseket a Spring fapados felszereltségét ismerve. Az Euro NCAP 32%-ot adott neki, az automata vészfék gyenge teljesítménye, a sávsegítés, valamint a fáradtságfigyelő hiánya miatt. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!