További hibák derültek ki a firenzei taxinál

Még mindig nincs magyar rendszám a Firenzéből 223.000 kilométer futással vásárolt ex-taxi Nissanunkon, de már látszik a fény az alagút végén. Legutóbb arról számoltunk be, hogy befoltozták a tetőn a lyukakat, és egy szép állapotú bontott lökhárítóra cserélték a nem igazán esztétikus eredetit. Az első próbaút óta tudjuk, hogy a hajtómű nagyon zajos és cserélni kell majd, volt azonban egy hangos csattanás, amikor előre indulunk az autóval, de hátramenetnél nem. Erről csak reméltük, hogy a hajtómű-csere megoldja majd. Meg is oldotta, de nem úgy, ahogy gondoltuk…

Ha valaki most kapcsolódott be a firenzei ex-taxi LEAF-ről szóló sorozatunkba, ide kattintva elolvashatja az összes epizódot.

Az autóba vásároltunk kerek 100.000 forintért egy bontott hajtóművet, melynek beszerelését szakemberre bíztuk. Azzal számoltunk, hogy néhány órás rutin feladat lesz. Az is lett volna, ha nem derülnek ki további problémák. A legfontosabb, hogy a régi hajtómű kiszerelésekor kiderült a csattanás oka. Az első hajtómű-tartó gumibak törése okozta. Ebből az alkatrészből nem szerettünk volna bontott példányt vásárolni. Utángyártott alkatrészt nem sikerült találni, az eredeti Nissan alkatrész pedig nem olcsó, 50.000 forintos tétel. A nagyobb gond vele, hogy nincs raktáron, több mint egy hét, mire megérkezik, ezért nem készült el az autó a tervezett néhány óra alatt.

A szerelés során kiderült, hogy még Olaszországban cserélték az egyik féltengelyt, sajnos nem igazán szakszerűen. A problémát javították. A toronycsapágy is cserére szorult, ezt is cserélték, ha már ott volt az autó az emelőn. A hajtómű beszerelése, az új gumibak és a toronycsapágyak további 161.000 forinttal dobták meg a taxink bekerülési költségét.

A két javítás között a Lavurso csapata is tovább foglalkozott a belső tisztítással, kiszerelték az üléseket és kárpittisztítóval estek nekik, amiből a tetőkárpitnak és egyéb alkatrészeknek is jutott. Sokkal szebb már a belső, mint ahogy megkaptuk, de lesz még egy kör. A tisztítás után döntünk arról, hogy mely belső alkatrészeket kell mindenképp cserélni. A kormányon taxisunk kormányvédőt használt, amely teljes kerületén lecsiszolta az anyagot, így azt vagy cseréljük, vagy bőröztetjük. Erősen kopott a könyöklő, ha a kormányt bőrözik, talán ez is új bevonatot kap, másik lehetőség a csere. Az autó oldali szakadt kédergumik helyett sikerült jó állapotú bontott példányokat vásárolni.

Nagyon várjuk már, hogy végre magyar rendszám kerüljön az autóra és alaposabban megjárathassuk, mivel az akku tökéletes állapotát teljesen még mi magunk sem hittük el, így kíváncsian várjuk, hogy néhány ezer kilométer normál használattól mennyit csökken az SoH érték.

Az autó ára 2.415.000 Ft (6900 EUR)
Aukciós díjak + hazaszállítás 346.500 Ft (990,1 EUR)
Lengőkarok, kutyacsontok cseréje, hátsó fék javítása, futómű beállítás 250.000 Ft
Hajtóműolaj-csere 5000 Ft
Bontott hátsó lámpa 50.000 Ft
Bontott első lökhárító 80.000 Ft
Új gumik (Kléber Quadraxer 2, négyévszakos) 78.000 Ft
Tető foltozás, festés, lámpa fülek hegesztése 190.500 Ft
Első lökhárító cseréje, festése 152.400 Ft
Lakatos munka az autó orrán 57.150 Ft
Hajtómű (bontott) 100.000 Ft
Hajtómű tartó gumibak 49.000 Ft
Toronycsapágyak 16.000 Ft
Munkadíj (hajtómű, féltengely, toronycsapágy) 96.000 Ft
Összesen 3.885.150 Ft
Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.