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 A Kantoni Autószalonon leleplezték Kína – és egyben a világ – első 1000 km feletti hatótávolsággal rendelkező elektromos autóját, amely valójában nem is újdonság. Csupán arról van szó, hogy nagyobb akkumulátort építettek egy már létező modellbe. A GAC Aion LX V tisztán elektromos crossover 2020-ban jelent meg Kínában és 520-650 km közötti hatótávval rendelkezett (az NEDC mérési ciklus szerint), amelyhez 72,3 kWh kapacitású, a CATL által gyártott akkumulátort építettek az autóba. Idén novemberben bemutatták az Aion LX V Plus modellt, amelynek legnagyobb újdonsága a 144,4 kWh kapacitású akkumulátor, így a hatótáv 1008 km-re növekedett, ráadásul nem is a teljesen irreális NEDC mérési ciklus szerint, hanem a Kínában a könnyű járművekre bevezetett CLTC elnevezésű mérési módszer alapján. Az akku kapacitás duplázását egy új technológia, a rugalmas, szilícium tartalmú anód alkalmazása tette lehetővé a kínai gyártó számára, melyet idén tavasszal mutattak be. A sok éves kutatás után áttörésnek nevezhető technológia 20%-kal csökkenti az akkumulátorok térfogatát és 14%-kal a tömegét. A kiemelkedő, 205 Wh/kg energiasűrűséggel rendelkező akkumulátornak a töltési teljesítménye is impozáns. Az Aion LX V 144 kWh kapacitású akkumulátora 13 perc alatt tölthető 20%-ról 80%-ra, és egy 0-80% töltéshez is csupán 16 perc szükséges. Ehhez természetesen a GAC által kifejlesztett 480 kW teljesítményre képes töltőoszlopot kell használni. Visszatérve az autóhoz, az Aion V LX Plus meghajtásáról két villanymotor gondoskodik, amelyek rendszerteljesítménye 725 Le (540 kW), természetesen összkerékhajtással. A modellbe 2 fokozatú sebességváltót építettek, amely elektromos autókban manapság ritkaságnak számít. A 100 km/h-ra gyorsuláshoz 2,9 másodperc szükséges a méretes crossovernek. Ha már a méretek szóba kerültek, a hosszúság 4835 mm, a szélesség 1935 mm, a magasság 1685 mm, a tengelytáv pedig 2920 mm. A nagyobb akku mellett az autó megjelenése is kapott némi frissítést, változott a hűtőrács lefalazása, további fontos újdonság az önvezető képesség fejlesztéséhez beépített 3 db LIDAR, amelyek közül kettő az első lökhárítóba, egy pedig az autó tetejére került. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!