Logo
Átverhetnek az autó akkumulátorának állapotával?
‌
‌

Átverhetnek az autó akkumulátorának állapotával?

Átvághatnak az aksival használtautó-vásárlásnál? El lehet hitetni egy öreg és sokat használt elektromos autóval akkucsere nélkül, hogy vadonatúj akkumulátor van benne? Új projektet indítottunk, ami azoknak is tanulságos lehet, akik már nem kezdő villanyautósok. A Škoda bemutatta a sportosabb Enyaq-ot, és az is kiderült, mennyiért lehet idehaza megvásárolni az RS vonal első villanyautóját. Magyarországra jön a NIO, de még az is lehet, hogy a norvégoktól is érkezik egy 1000 km hatótávú Tesla-utánzat. Két szuperhatékony elektromos autót is hatótávtesztre vittek, és megint a Teslával voltak tele a hírek. Mutatjuk, mi minden történt a héten.

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2022-01-31_skoda_enyaq_coupe_iv_rs_01

Beérett az ütős cseh dizájn. Bemutatkozott a Škoda eddigi legcsinosabb elektromos autója, ami egyben a legelső villanyautó is a sportos RS vonalban. Sosem készült még ilyen erős RS Škoda, és nem is marad sokáig egyedül zéró emissziósként a sorban.

‌
‌

A hét kedvenc videója

2021-07-12_lightyear_one_02

Ez már tényleg a hatótávpara vége. Bemutatták, mire képes a világ leghatékonyabbnak tervezett elektromos autója akkor, ha 10°C-ban 130 km/h-s tempóval hajtják a pályán. Ekkora hatótávnak már sokan örülnének.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

NIO-ET5-Assembly-Lines

Akkubérlés és akkucsere a magyaroknak? A NIO kínálatában már két olyan villanyautót is találunk, amelyek akár 1000 km-t is megtehetnek egy töltéssel. Jók az esélyek, hogy az akkucserés megoldásáról ismert kínai autógyártó high-tech modelljei Magyarországon is megvásárolhatók lesznek. 

‌
‌

fresco-xl (5)

Simára csiszolt Cybertruck. Mégsem Kínából, hanem Norvégiából kapjuk az 1000 km hatótávú villanyautót? Ismét előkerült az a magabiztos start-up, amelyik a Tesla nyomdokaiba lépne. Most egy hatalmas, nyolcszemélyes villanyautót ígér különleges képességekkel.

‌
‌

2021-03-12_lucid_air_02

Hatótávteszten a hatótávkirály. A Lucid Air jelenleg a legnagyobb hatótávolsággal rendelkező elektromos autó az amerikai autópiacon. De mekkora az a hatótáv, amit a vásárlók is el tudnak érni, és mekkora a gigászi akkumulátor ténylegesen használható kapacitása? Most letesztelték.

‌
‌

2022-01-31_porsche_taycan_usa_rekord_05

Kamionok árnyékában. Hányszor kell megállni tölteni egy elektromos autóval egy kontinenst átszelő út alatt? Meglepően kevésszer, ha nem sietünk, és bírjuk a duda hangját. Egy Porschével belevágtak a küldetésbe, és Guinness-rekord lett a vége.

‌
‌

2022_01_30_gyere_ki_a_hora_02

Vigyázz, csúszik! Megérkezett a nagy gumitesztünk folytatása, amelyben végre havas és jeges úton is össze tudtuk mérni a téli gumi és a négyévszakos gumi tudását. Vajon még ilyen körülmények között is jobban megéri a négyévszakos gumiknál maradni?

‌
‌

2020-05-13_byd_e-seed_gt_01

Kínaiak a Tesla nyomában. Tényleg egyre több e-autó fogy a világban, vagy csak a zsugorodó piac miatt tűnik nagyobbnak az arányuk? A tisztán villanyos, vagy a plug-in hibrid modelleket veszik inkább a vásárlók? Melyek a legnépszerűbb villanyautók a piacon? Ezekre a kérdésekre a válasz mind megtalálható itt.

‌
‌

2019_10_30_bankkartya

Kár(dzs) érte. Érdemes odafigyelni az utazás során, mert a héten számos változás történt a hazai töltőállomásokon. Nem működnek a STOP SHOP töltői, valamint új szabályok és magasabb árak jelentek meg a Carge applikációjában. Eközben a Visa a villanyautósok egyik legnagyobb problémáját oldaná meg.

‌
‌

2021-05-23_ford_kuga_phev_52

Egy korszak végének a kezdete. Egyre több magyar városban merül fel a plug-in hibridek ingyenes parkolásának megvonása, de számos településen még mindig nem akarnak szigorítani. Miért nincs egységes szabályozás, és mi értelme lesz így a zöld rendszámnak?

‌
‌

2022_01_23_leaf_hattyudal_bms_reset_cover

Hattyúdal. Az olasz ex-taxink felújításával alaposan megszenvedtünk, de nincs megállás: újabb projektet indítottunk, amelynek ismét egy külföldről behozott használt villanyautó a főszereplője. A célunk viszont egészen más: megnézzük, át tudjuk-e verni a kocsit az akkumulátor állapotáról.

‌
‌

tesla_biztonsagi_ov_1

Szinte minden Teslát javítani kell – és kész is. A STOP-táblánál nem áll meg, és még a biztonsági öv miatt sem szól a Tesla, ezért tömeges visszahívásra van szükség – írta meg a sajtó a héten. De minden gyártó örülne, ha termékeik meghibásodása, visszahívása, és javítása úgy működne, mint a Teslánál: otthonról, gombnyomásra.

‌
‌
‌
Megosztás a következővel: TwitterMegosztás a következővel: Facebook
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌