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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

817.143 autót hív vissza a Tesla egy hangjelzés hibája miatt

elektromos autó

Persze a szervizbe most sem kell ellátogatni, a javítás tegnap már meg is jelent és a következő napokban, hetekben várhatóan az egész globális flotta megkapja.

Bizonyos körülmények fennállása esetén

Idén január 6-án jelezte a dél-koreai KATRI intézet az autógyártónak, hogy hibát találtak a biztonsági öv figyelmeztető jelzését szabályozó szoftver logikájában. A vállalat nagyjából két heti belső vizsgálat és tesztelés után január 25-én jelezte az amerikai közúti közlekedés biztonságáért felelős NHTSA-nak, hogy hibás működést azonosítottak és szoftveres visszahívást hajtanak végre.

Minden modern autó figyelmezteti utasait ha a biztonsági öv nincs becsatolva – erre sok országban előírások is kötelezik a gyártókat. A Tesla autói is így tesznek azonban ha a figyelmeztető jelzés megszólalása után a sofőr kiszáll az autóból, majd visszaülve továbbra sem csatolja be az övet, az autó úgy értékeli, hogy ő már szólt a sofőrnek és nem indítja újra a hangjelzést. A hiba nem érinti a vizuális figyelmeztetést, ami az öv becsatolásáig folyamatosan villog a képernyőn, valamint 22 km/h sebesség felett a hangjelzés is újból bekapcsol. Az NHTSA véleménye szerint azonban ez még így is megnöveli a személyi sérülés kockázatát, hiszen adott esetben a sofőr 22 km/h-ig becsatolt öv nélkül vezethet.

A jelenlegi amerikai visszahívás gyakorlatilag az összes Teslát érinti, kivéve az új, frissített Palladium változatot, azaz a 2021.01.04 előtt gyártott Model S és X példányokat. Tehát minden Model 3/Y, valamint az összes új S/X szoftverfrissítést kap ennek orvoslására. A gyártásba már január 27-én (3/Y), illetve január 28-án (S/X) bekerült a javítás, mindenki másnak viszont telepítenie kell a 2022.4.5 jelölésű szoftvert, amelyet a Tesla február 3-án kezdett kiküldeni az autókra.

Bár a visszahívás hivatalosan az amerikai autókról szól csak, feltételezhetően a fent megjelölt modellek a világon mindenhol hasonlóan működnek és a javítást is megkapják.

53.822 autót hív vissza a Tesla – egy szoftverfrissítéssel

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.