A Lightyear csapatának eltökélt szándéka, hogy a világ egyik leghatékonyabb elektromos autóját dobják piacra, ehhez pedig egy közel sem hétköznapi megjelenésű, de aerodinamikai szempontból kiemelkedően ideális formatervet hívtak segítségül. A One névre keresztelt modell jelenleg fejlesztés alatt áll, de a cégnek azt már sikerült elérnie, hogy a prototípus konstans körülbelül 85 km/h-s sebesség mellett majdnem eléri az ígért 725 kilométeres WLTP hatótávolságot. Mindezt úgy, hogy az akkucsomag nem is nevezhető kifejezetten nagynak ahhoz képest, hogy mekkora aksit cipel manapság néhány villanyautó – 60 kWh, ami azt jelenti, hogy átlagosan körülbelül 84,5 Wh energiát fogyasztott egy kilométeren a teszt során. 710 kilométert ment egy töltéssel a leghatékonyabb elektromos autó Ahogy halad előre a fejlesztés, a csapat fokozatosan növeli a prototípus sebességét. Jelenleg 130 km/h környékén járnak (160 km/h lesz a plafon), úgyhogy egy új videóban meg is mutatták, hogy mekkora hatótávra számíthat majd az, aki gyakran vezet autópálya-tempóban. Nem meglepő módon folyamatos 130 km/h mellett jelentősen csökken a hatótáv, a One 141 Wh/km-es fogyasztást mutatott, ami azt jelenti, hogy valamivel több mint 400 kilométert tud megtenni egy töltéssel. Hozzá kell tenni, hogy ez a teszt – amely az első nagysebességű teszt volt a jármű életében – jóval hidegebb körülmények között zajlott, mint a korábbi: a külső hőmérséklet 10°C volt, ami rontja az autó fogyasztását. A nyári kilencórás teszt alatt ráadásul a One napelemei is tudtak 3,45 kWh elektromosságot termelni. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!