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
auto

Ennyit bír a szuperhatékony Lightyear One autópálya-tempóban

A Lightyear csapatának eltökélt szándéka, hogy a világ egyik leghatékonyabb elektromos autóját dobják piacra, ehhez pedig egy közel sem hétköznapi megjelenésű, de aerodinamikai szempontból kiemelkedően ideális formatervet hívtak segítségül. A One névre keresztelt modell jelenleg fejlesztés alatt áll, de a cégnek azt már sikerült elérnie, hogy a prototípus konstans körülbelül 85 km/h-s sebesség mellett majdnem eléri az ígért 725 kilométeres WLTP hatótávolságot. Mindezt úgy, hogy az akkucsomag nem is nevezhető kifejezetten nagynak ahhoz képest, hogy mekkora aksit cipel manapság néhány villanyautó – 60 kWh, ami azt jelenti, hogy átlagosan körülbelül 84,5 Wh energiát fogyasztott egy kilométeren a teszt során.

710 kilométert ment egy töltéssel a leghatékonyabb elektromos autó

Ahogy halad előre a fejlesztés, a csapat fokozatosan növeli a prototípus sebességét. Jelenleg 130 km/h környékén járnak (160 km/h lesz a plafon), úgyhogy egy új videóban meg is mutatták, hogy mekkora hatótávra számíthat majd az, aki gyakran vezet autópálya-tempóban. Nem meglepő módon folyamatos 130 km/h mellett jelentősen csökken a hatótáv, a One 141 Wh/km-es fogyasztást mutatott, ami azt jelenti, hogy valamivel több mint 400 kilométert tud megtenni egy töltéssel.

Hozzá kell tenni, hogy ez a teszt – amely az első nagysebességű teszt volt a jármű életében – jóval hidegebb körülmények között zajlott, mint a korábbi: a külső hőmérséklet 10°C volt, ami rontja az autó fogyasztását. A nyári kilencórás teszt alatt ráadásul a One napelemei is tudtak 3,45 kWh elektromosságot termelni.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.