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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

A Škoda tegnap délután mutatta be az ENYAQ Coupé iV tisztán elektromos meghajtású kupétetős sportterepjáróját, amelynek legerősebb, 220 kW teljesítményű változata a legelső villanyautó, amely magára öltheti a márka legsportosabb járműveit jelölő RS (Rally Sport) jelzést. Thomas Schäfer vezérigazgató elárulta, hogy az atletikusabb megjelenés az oka annak, hogy ez a modell léphet elsőként az RS sorozatba az elektromos autók közül, de újságírók kérdésére megerősítette, hogy a sima ENYAQ iV sem marad RS változat nélkül. Ennek megjelenése az év második felében várható.

Megérkezett az igazi szépségdíjas Škoda

Csakúgy, mint az SUV-kupénál, a kombisabb megjelenésű ENYAQ iV-nél is egyedi külső és belső dizájnelemek és exkluzív festés különböztetik majd meg az RS csúcsverziót a magasabb teljesítményű hajtáslánc mellett. A Coupé RS iV a sportalváz miatt a testvéreinél 15 mm-rel alacsonyabb elöl és 10 mm-rel hátul, fényes fekete berakások körvonalazzák a hűtőmaszkot, és hangsúlyos légbeömlők, valamint hátsó diffúzor színesíti a karosszériát.

Villanyautó teszt: Škoda Enyaq iV 80 Sportline

A Škoda először 1974-ben használta az RS rövidítést a raliautóin, a sorozatgyártásba vitt legsportosabb autókon 2000 óta tűnik fel ez a jelölés. A plug-in hibridek közül az Octavia volt az első modell, amelyből készült RS változat, ennek összteljesítménye eléri a 180 kW-ot.

A Škoda ENYAQ Coupé RS iV, mely néhány európai piacon már tegnap óta rendelhető, a márka legdrágább modelljeként kerül be a kínálatba (magyar áráról tegnap írtunk). Schäfer ennek kapcsán elmondta, hogy a Škoda már nem az a márka, mint régen, rengeteget fejlődött egész Európában, és bízik benne, hogy ezt az új autóival meg is tudja mutatni. Ezért úgy gondolja, hogy bár a Coupé RS iV induló ára valóban sokkal magasabb, mint a többi Škodáé, ez a valaha készült legerősebb RS, és egy gyönyörű autó. „Úgy gondolom, hogy még ezen az áron is ez egy jó ár-érték arány, és biztosak vagyunk benne, hogy hatalmas siker lesz” – tette hozzá.

A következő években egyébként már az ENYAQ-nál kisebb elektromos autókkal terveznek a csehek, de nem zárják ki egy hétüléses SUV érkezését sem. A prioritás most három új villanyautó bevezetése várhatóan 2025-ig, az évtized végére pedig 50-70%-os BEV-részesedést szeretnének elérni európai eladásaikban.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.