Nem mindig egyértelmű az irány. ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏
|
Előre megyünk, vissza táncolunk
Elstartolt az idei IAA mobilitási kiállítás, így Münchent ellepték az elektromos autók: jöttek kicsik, nagyok, erősek, okosak, és olyan forradalmi újdonságok is, amiket hazánkban fognak gyártásba vinni. Elmentünk Svédországba, hogy megnézzünk két érdekes létesítményt, illetve azt is megmutattuk, hogyan működik az immár fizetős töltés a Lidl-nél. A hét legfontosabb hírét azonban ismét a napelemesek kapták.
|
|
|
Exkluzív
Úton a segítség. Egyre gyakoribb probléma a napelemes termelés visszaesése a magas hálózati feszültség miatt. A szolgáltató tétlensége miatt Szöcske saját megoldással állt elő, amire az okos töltési megoldásokra szakosodott Voltie egy új fejlesztéssel reagált. Leteszteltük és megmutatjuk, mit tud!
|
|
|
|
A hét kedvenc olvasnivalója
Fellélegezhetnek. Most már hivatalosan is bejelentették, hogy a kormány visszavonja az éves szaldóra szerződött napelemeseket sújtó, hatalmas felháborodást kiváltó bejelentését. Mutatjuk, kikre fog vonatkozni a bruttó elszámolás a jövő évtől.
|
|
|
|
A hét kedvenc videója
Még nem tökéletes. Sokak számára szokatlan lehet, hogy hét év ingyenes időszak után már a Lidl töltőin is fizetni kell, ezért kipróbáltuk és videóban összefoglaltuk, milyen lehetőségeik vannak a fizetésre az ügyfeleknek, melyik megoldás jött be nekünk, és melyik nem akart sehogysem működni.
|
|
|
|
És ezekről se feledkezz meg:
|
|
Ismét ezer fölött. Két gyengébb nyári hónap után augusztusban ismét ezernél is több tisztán elektromos autót adtak át Magyarországon, de még ez is messze elmarad az idei legerősebb, márciusi hónaptól. Vajon kezd felébredni a piac, vagy csak egy gyorsan elhaló lendületnek vagyunk tanúi?
|
|
|
|
A magyar kormány támogatásával. Újabb több milliárd forint értékű autóipari beruházás érkezik hazánkba, ezúttal az LG és a Magna közös gyárában jön létre 200 új munkahely. Eközben a debreceni CATL-gyárról is láttak napvilágot új információk.
|
|
|
|
Belassultak. Az új Tesla Model 3 premierje után az egyik legnagyobb kérdés az volt, hogy vajon elírás történt, vagy a Highland tényleg lassabb, mint elődje? Megtudtuk a választ, és összefoglaltunk még néhány egyéb részletet az autóról.
|
|
|
|
Sok múlik a bányászaton. Világszerte egyre több elektromos autó fogy, de vajon mikor jön el az a pillanat, amikor a szennyező járművek elkezdenek elfogyni az utakról? Összeszedtük, milyen feltételeknek kell teljesülni ahhoz, hogy elindulhasson ez a folyamat.
|
|
|
|
Nem csak a kínaiak léteznek. A Northvolt egy ígéretes európai akkugyártó amely olyan nagy autógyártókkal áll szerződésben, mint a Volkswagen Csoport, vagy a BMW. Vajon mi zajlik egy ilyen cég kutatólaborjában? Svédországban bekukkanthattunk a kulisszák mögé, és ha már ott jártunk, a Scania gyárába is belestünk.
|
|
|
|
Nagynak mutatja magát. Feltűnő bogárformája és pixeles lámpái miatt az IONIQ 6 igencsak szokatlan látványt nyújt, de mit tud kínálni, ha nem nézegetni, hanem inkább használni akarjuk? Miben jobb, és miben marad el egy Tesla Model 3-tól? Kipróbáltuk az áramvonalasság 28 millió forintos királyát.
|
|
|
|