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
auto
2024. 09. 09. hétfő

Raliautót a népnek: itt az eddigi legterepjárósabb Mustang

A júliusi Goodwoodi Sebességfesztiválon bukkant fel először a motorsport által inspirált Ford Mustang Mach-E Rally, amely azzal okozta a legnagyobb meglepetést, hogy nem csupán egy egyszeri tanulmánynak készült – Európában és az Egyesült Államokban egyaránt forgalmazni fogják. Angliában még nem tudtunk meg róla semmi műszaki adatot, a müncheni IAA Mobility-n azonban már beszédesebb volt a vállalat.

A Ford nem titkolt szándéka az új Mach-E-vel, hogy egy teljesen új, érintetlen területre kormányozza a modellcsaládot azon vásárlók számára, akik szívesen hagyják el a kiépített utakat. „Az aszfalton él, és a földön játszik” – írja közleményében az amerikai autómárka, azaz az elektromos Mustang továbbra sem hanyagolja el a családok hétköznapi igényeinek kiszolgálását, viszont sokoldalúságát fokozták azzal, hogy bátran ki lehet vinni a földutakra.

Ehhez természetesen szükség volt némi átalakításra, a Mach-E GT-hez képest például 20 milliméterrel fekszik magasabban, optimalizálták a felfüggesztést, speciális rugókkal és lengéscsillapítókkal szerelték fel, valamint strapabíró, fényes fehér, 19 colos, rali stílusú könnyűfém keréktárcsákat és lazább felületi tapadást biztosító 235/55 R19 Michelin CrossClimate2 típusú abroncsokat adtak rá. Az autó hasán fémlemez védi a hajtáslánc elemeit a felverődő kövektől.

A Rally változat egyedi külső jellemzői közé tartoznak az erősen kontrasztos dizájnelemek, a sportcsíkok a motorháztetőn, a raliautók által ihletett ködlámpák, az első lökhárítóba integrált horgok az autómentéshez, valamint a Ford Focus RS által inspriált hátsó szárny. Belül fényes fehér berakások és különleges sportülések teszik egyedivé a típust.

Az új Mustanghoz saját RallySport vezetési mód is készült lineáris (gáz)gyorsításreakcióval, könnyebb drifteléssel, és agresszívabb lengéscsillapítással.

A Rally a GT változat felpiszkált hajtásláncát hordozza két motorral, 358 kW teljesítménnyel és 880 Nm nyomatékkal. A 91 kWh kapacitású akkumulátor 150 kilowattos DC töltést bír el.

A kereskedésekbe a jövő év elején érkezik a jármű, de azt egyelőre nem tudni, hogy mennyibe fog kerülni és mennyire limitált darabszámot tervez belőle a Ford.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.