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
auto
2024. 10. 15. kedd

Ilyen a 10 milliós villany-Volkswagen sportos kivitelben

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

Újabb taggal bővül a Volkswagen ID. családja, tegnap este bemutatkozott az ID. GTI Concept, amelyet a müncheni IAA látogatói élőben is megtekinthetnek szeptember 5. és 10. között. A tisztán elektromos tanulmány a wolfsburgi vállalat kompakt sportmodelljeit jelölő GTI széria jövőjébe enged bepillantást.

Thomas Schäfer, a Volkswagen vezérigazgatója az ID. GTI Concept mellett

Kereken 48 évvel a legelső Golf GTI világpremierje után a GTI felkészül az elektromos korszakra, semmivel sem kevesebb dinamikát és stílust felvonultatva, mint eddigi történetében. A koncepció alapját az ID.2all adja, amit alaposan megpakoltak sportos dizájnelemekkel a tervezők, és természetesen szerte az autón elszórtak néhány GTI feliratot.

Premier: ez a 10 milliós villany-Volkswagen

4104 mm-es hosszával, 2600 mm-es tengelytávjával, 20 colos könnyűfém keréktárcsáival, és 245/35-ös sportgumikkal az ID. GTI Concept tökéletesen illik a GTI család karakterisztikájába, ráadásul az egyik legfeltűnőbb és legismertebb dizájnelem, a hűtőrács körüli piros színű berakás is visszaköszön az IQ.LIGHT LED matrix fényszórók alatt – noha a villanyautó esetében aligha beszélhetünk hűtőrácsról.

Az utastérről egyelőre csupán kevésbé élethű grafikákat kaptunk, így egyelőre rejtély, hogy pontosan hogyan fest majd belülről az ID. GTI. Az azonban látható, hogy a Head-Up Display segíti az információk megjelenítését, a sajtóanyagból pedig az is kiderül, hogy a műszerfal közepén egy 12,9 colos infotainment kijelző helyezkedik el. A kormány mögött egy kicsit kisebb, 10,9 colos képernyőt találunk, aminek érdekessége, hogy „analóg” módra állítható, így olyan műszeregységek megjelenítésére alkalmas, mint amit például az első generációs Golf GTI-ben láthattak a vezetők.

A járműben öt személy számára van hely, és 490 liternyi csomag tuszkolható be a csomagtérbe. A hátsó ülések ledöntésével ez 1330 literre növelhető.

A villanyautó hajtásáról egyelőre nem árult el részleteket a Volkswagen, mindössze annyi ismeretes, hogy az MEB Entry padlólemezen az első tengelyre helyezték a villanymotort – ez eddig is így volt, és ezután is így marad. Az összkerékhajtású sportautókra ott a GTX jelölés, ami például az ID.4-re is felkerül.

Noha így ebben a formában inkább egy dizájngyakorlatnak tűnik az ID. GTI tanulmány, valójában egy sorozatgyártásba készülő modellt látunk, amely nem áll nagyon távol végleges formájától. A kész villanyautó 2026-ban áll a kamerák elé, forgalmazása pedig 2027 elején indul.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.