Újabb taggal bővül a Volkswagen ID. családja, tegnap este bemutatkozott az ID. GTI Concept, amelyet a müncheni IAA látogatói élőben is megtekinthetnek szeptember 5. és 10. között. A tisztán elektromos tanulmány a wolfsburgi vállalat kompakt sportmodelljeit jelölő GTI széria jövőjébe enged bepillantást. Thomas Schäfer, a Volkswagen vezérigazgatója az ID. GTI Concept mellett Kereken 48 évvel a legelső Golf GTI világpremierje után a GTI felkészül az elektromos korszakra, semmivel sem kevesebb dinamikát és stílust felvonultatva, mint eddigi történetében. A koncepció alapját az ID.2all adja, amit alaposan megpakoltak sportos dizájnelemekkel a tervezők, és természetesen szerte az autón elszórtak néhány GTI feliratot. Premier: ez a 10 milliós villany-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 4104 mm-es hosszával, 2600 mm-es tengelytávjával, 20 colos könnyűfém keréktárcsáival, és 245/35-ös sportgumikkal az ID. GTI Concept tökéletesen illik a GTI család karakterisztikájába, ráadásul az egyik legfeltűnőbb és legismertebb dizájnelem, a hűtőrács körüli piros színű berakás is visszaköszön az IQ.LIGHT LED matrix fényszórók alatt – noha a villanyautó esetében aligha beszélhetünk hűtőrácsról. Az utastérről egyelőre csupán kevésbé élethű grafikákat kaptunk, így egyelőre rejtély, hogy pontosan hogyan fest majd belülről az ID. GTI. Az azonban látható, hogy a Head-Up Display segíti az információk megjelenítését, a sajtóanyagból pedig az is kiderül, hogy a műszerfal közepén egy 12,9 colos infotainment kijelző helyezkedik el. A kormány mögött egy kicsit kisebb, 10,9 colos képernyőt találunk, aminek érdekessége, hogy „analóg” módra állítható, így olyan műszeregységek megjelenítésére alkalmas, mint amit például az első generációs Golf GTI-ben láthattak a vezetők. A járműben öt személy számára van hely, és 490 liternyi csomag tuszkolható be a csomagtérbe. A hátsó ülések ledöntésével ez 1330 literre növelhető. A villanyautó hajtásáról egyelőre nem árult el részleteket a Volkswagen, mindössze annyi ismeretes, hogy az MEB Entry padlólemezen az első tengelyre helyezték a villanymotort – ez eddig is így volt, és ezután is így marad. Az összkerékhajtású sportautókra ott a GTX jelölés, ami például az ID.4-re is felkerül. Noha így ebben a formában inkább egy dizájngyakorlatnak tűnik az ID. GTI tanulmány, valójában egy sorozatgyártásba készülő modellt látunk, amely nem áll nagyon távol végleges formájától. A kész villanyautó 2026-ban áll a kamerák elé, forgalmazása pedig 2027 elején indul. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!