PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTYvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvaW9uaXEtNi8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE2LWhhdmFzcHJvZC02MDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNi1oYXZhc3Byb2QtMTk0MHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE2LWhhdmFzcHJvZC0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 05. 08. szerda

620 km hatótávval jön a Renault családi villanyautója

elektromos autó
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDUvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg==

A müncheni IAA kiállításon leleplezték a Renault Scénic ötödik generációját, amely már e-tech hajtásrendszerrel, azaz tisztán elektromos változatban is piacra kerül. A 27 éve bemutatott első Scénic a kompakt egyterűek úttörője volt, a mai újdonság azonban a kor divatjának megfelelően már egy crossover. A családbarát jelleget igyekeztek ugyan megőrizni, de a fenntarthatóság és a biztonság is felkerült a legfontosabb tervezési irányelvek közé.

A sorozatgyártásba kerülő Scénic kívülről a tavaly bemutatott Vision Scénic Concept tanulmányra hasonlít, a műszerfal viszont egyértelműen a Megane E-Tech-ből köszön vissza. A kormány mögött 12,3 hüvelyk méretű digitális műszercsoportot találunk, amit egy 12 hüvelykes érintőképernyő egészít ki, melynek operációs rendszerét az Android-alapú OpenR Link rendszer adja, amely több mint 50 applikációt kínál. A jármű egyedi gyalogosfigyelmeztető- és üdvözlő hangjait Jean-Michel Jarre elektronikus zeneszerzővel együttműködésben alkották meg, aki a bemutatón is részt vett, és a lenti videóban 27 perc körül mindkét dallam meghallgatható.

A 2780 mm hosszú tengelytáv garancia a tágas belsőre, és az 545 literes csomagtér is tekintélyes. A belső térérzetet a Solarbay panoráma üvegtető növeli, amely gombnyomásra tehető átlátszóból áttetszővé, ezzel megtakarítva a hagyományos roló tömegét és helyigényét, így 30 milliméterrel növekedett a fejtér. A négy vezetési mód (Comfort, Sport, Eco és Perso) a belső hangulatvilágítás színárnyalatát is befolyásolja.

A Scénic E-Tech a Megane elektromos változatával és a Nissan Ariya-val közös CMF-EV architektúrára épül. A forgalmazás kezdetén kétféle akkumulátor kapacitással és kétféle teljesítménnyel lesz elérhető.

A belépő változat szinkron villanymotorja 168 Le (125 kW) teljesítménnyel és 280 Nm forgatónyomatékkal rendelkezik, az energiát egy 60 kWh kapacitású akkumulátor biztosítja, így a WLTP ciklus szerint mért hatótáv 418 km. Az erősebb verzió 215 lóerős (160 kW) teljesítményű és 300 Nm nyomatékkal rendelkező motorjához 87 kWh-s akku jár, így a hivatalos hatótáv 620 km.

A Scénic E-Tech háromféle felszereltségi szinten kerül piacra. Az alap a Techno szint, a sportos változat az Alpin nevet kapta, míg a legmagasabb felszereltség elnevezése Iconic.

Környezettudatosság szempontjából fontos megemlíteni, hogy járműben felhasznált anyagok 24%-a már most újrahasznosított, de tömegének 90%-a (az akkumulátort is beleértve) újrahasznosítható lesz. Az újdonság 2024 elején érkezik az európai piacra, gyártani a franciaországi douai üzemben fogják. Az árakat egyelőre nem közölték.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.