PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9vbXYuaHUvZW1vdGlvbiIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9vbXYuaHUvZW1vdGlvbicsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDkvb212LWxlYWRlbW9pdG9uLWFwcC1rYW1wYW55LW1haW4tbGF1bmNoLWJhbm5lci02MDB4NTAwLTIuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9vbXYtbGVhZGVtb2l0b24tYXBwLWthbXBhbnktbWFpbi1sYXVuY2gtYmFubmVyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9vbXYtbGVhZGVtb2l0b24tYXBwLWthbXBhbnktbWFpbi1sYXVuY2gtYmFubmVyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= A müncheni IAA kiállításon leleplezték a Renault Scénic ötödik generációját, amely már e-tech hajtásrendszerrel, azaz tisztán elektromos változatban is piacra kerül. A 27 éve bemutatott első Scénic a kompakt egyterűek úttörője volt, a mai újdonság azonban a kor divatjának megfelelően már egy crossover. A családbarát jelleget igyekeztek ugyan megőrizni, de a fenntarthatóság és a biztonság is felkerült a legfontosabb tervezési irányelvek közé. A sorozatgyártásba kerülő Scénic kívülről a tavaly bemutatott Vision Scénic Concept tanulmányra hasonlít, a műszerfal viszont egyértelműen a Megane E-Tech-ből köszön vissza. A kormány mögött 12,3 hüvelyk méretű digitális műszercsoportot találunk, amit egy 12 hüvelykes érintőképernyő egészít ki, melynek operációs rendszerét az Android-alapú OpenR Link rendszer adja, amely több mint 50 applikációt kínál. A jármű egyedi gyalogosfigyelmeztető- és üdvözlő hangjait Jean-Michel Jarre elektronikus zeneszerzővel együttműködésben alkották meg, aki a bemutatón is részt vett, és a lenti videóban 27 perc körül mindkét dallam meghallgatható. A 2780 mm hosszú tengelytáv garancia a tágas belsőre, és az 545 literes csomagtér is tekintélyes. A belső térérzetet a Solarbay panoráma üvegtető növeli, amely gombnyomásra tehető átlátszóból áttetszővé, ezzel megtakarítva a hagyományos roló tömegét és helyigényét, így 30 milliméterrel növekedett a fejtér. A négy vezetési mód (Comfort, Sport, Eco és Perso) a belső hangulatvilágítás színárnyalatát is befolyásolja. A Scénic E-Tech a Megane elektromos változatával és a Nissan Ariya-val közös CMF-EV architektúrára épül. A forgalmazás kezdetén kétféle akkumulátor kapacitással és kétféle teljesítménnyel lesz elérhető. A belépő változat szinkron villanymotorja 168 Le (125 kW) teljesítménnyel és 280 Nm forgatónyomatékkal rendelkezik, az energiát egy 60 kWh kapacitású akkumulátor biztosítja, így a WLTP ciklus szerint mért hatótáv 418 km. Az erősebb verzió 215 lóerős (160 kW) teljesítményű és 300 Nm nyomatékkal rendelkező motorjához 87 kWh-s akku jár, így a hivatalos hatótáv 620 km. A Scénic E-Tech háromféle felszereltségi szinten kerül piacra. Az alap a Techno szint, a sportos változat az Alpin nevet kapta, míg a legmagasabb felszereltség elnevezése Iconic. Környezettudatosság szempontjából fontos megemlíteni, hogy járműben felhasznált anyagok 24%-a már most újrahasznosított, de tömegének 90%-a (az akkumulátort is beleértve) újrahasznosítható lesz. Az újdonság 2024 elején érkezik az európai piacra, gyártani a franciaországi douai üzemben fogják. Az árakat egyelőre nem közölték. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZvbHRpZS1lbGVrcmF1dG8tMjAyNC0wOS0wMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZvbHRpZS1lbGVrcmF1dG8tMjAyNC0wOS0wMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!