Senki sem tiltja a technológiát, mégsem akar elterjedni. ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Villanyautósok.hu
Így omlik össze a hidrogénautózás álomvilága
‌
‌

Így omlik össze a hidrogénautózás álomvilága

Bezárult a kör, a Stellantisszal az utolsó nagy autógyártó is a Tesla töltőszabványára vált Észak-Amerikában, de ennél fontosabb hír számunkra, hogy a konszern hazánkba hozza az új elektromos autók hajtásmoduljainak gyártását. Teszteltünk hatalmas Kiát, és kicsi Volvót, és azt is megmutattuk, mely autógyártó vette át a vezetést az állami támogatás népszerűségi listáján. Kaliforniában pedig, mely a hidrogénautózás egyik fellegvárának minősül, a második legnagyobb töltőszolgáltató bezárja a személyautókat kiszolgáló hidrogénkútjait. Mégsem annyira egyszerű a hidrogénautók tankolása?

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2024-02-01_byd_schiller_05

Így állunk most. Alábbhagyott a villanyautós állami támogatásra való jelentkezők lendülete, ám kérdőívünk új kitöltőinek sikerült jelentős változást hozni az autógyártók és autótípusok népszerűségében: már nem a BYD vezeti a listát.

‌
‌

A hét kedvenc videója

2024-02-08_xiaomi_su7_01

Téli teszt. A sarkvidék rendszeres állomása az új autók fejlesztésének, ahol az extrém hidegben és a csúszós útfelületeken teszik próbára a prototípusokat. Ez egyben a leglátványosabb szakasza is a teszteknek: a Xiaomi meg is mutatta, hogyan mozgatták meg mérnökei az SU7-et a hófödte tesztpályán.  

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2024-02-14_lancia_ypsilon_013

Egy új korszak kezdete. Legutóbb 13 évvel ezelőtt mutatott be új autót a Lancia, ám az olasz márka most új termékoffenzívát indít: Olaszországban már rendelhető a vadonatúj Ypsilon tisztán elektromos meghajtással, és hamarosan más európai piacokon is megvásárolható lesz a modell.

‌
‌

2024-02-03_kia_ev9_vs_tesla_model_x_07

Luxus a családnak. A Kia elektromos családi autójának ára elsőre ijesztőnek tűnhet, de a tágas utastér, nagy hatótáv, és gyors töltés rögtön versenyképessé teszi az ajánlatot. Alaposan megvizsgáltuk, mit kínál a Kia EV9, ami mellett még egy Tesla Model X is kisautónak tűnik.

‌
‌

finland onshore dittmar_fi__

Így tisztul Európa. Hatalmasat zuhant a szén és a földgáz, rekordot döntöttek a megújulók, és történelmi mélységbe esett vissza az európai áramtermeléshez kapcsolódó CO2-kibocsátás. Összefoglaljuk, mely energiaforrások játszották a főszerepet tavaly a kontinens villamosenergia-ellátásában.

‌
‌

2021-02-01_volkswagen_akkumulator_ujrahasznositas_07

Technológiaváltás számokban. Milyen tempóban tör előre a megújuló energia? Valóban az európai politika tolja előre a villanyautókat? Lesz-e ki újrahasznosítsa a hulladék akkumulátorokat? Napjaink legizgalmasabb kérdéseire adunk közérthető választ látványos grafikonok segítségével.

‌
‌

2024_02_07_tatra_Tesla_lakokocsi_14

A szállást visszük magunkkal. Van, akit a hatótávpara télen visszaültet a hagyományos autóba, más viszont villanyautóval vág neki a hegyvidéki kempingezésnek is. Aki pedig igazán vagány, még a töltések megtervezésével sem bajlódik sokat. Teslás úti beszámoló a Tátrából egy kalandos olvasónktól.

‌
‌

2024_02_11_opel_elektromos_haszonjarmuvek_combo_vivaro_movano

Most érdemes váltani. Az elektromos kisteherautók népszerűségét csorbítja, hogy vételáruk lényegesen nagyobb, mint dízeles meghajtású megfelelőiké. Az állami támogatással azonban most minimálisra csökkent az elektromos hajtás felára.

‌
‌

2024_02_13_szentgotthard_bejelentes

110 új munkahely. Bővül a szentgotthárdi Opel-gyár, az új 45 milliárdos beruházással villanyautókhoz gyártanak majd hajtásmodult a létesítményben. A Stellantis emellett azt is bejelentette, hogy a Tesla töltőszabványára vált Észak-Amerikában, s ezzel az utolsó nagy autógyártó is hátat fordított a CCS1 szabványnak.

‌
‌

shell_hidrogen_03

Tízből hét kilőve. Gyakori érv a hidrogénautók mellett, hogy több száz kilométerre elegendő hatótávolság villámgyorsan és egyszerűen betankolható. Ám a tapasztalat mást mutat: az amerikai hidrogénkutakon rendszeresek a problémák, és az egyik legnagyobb szolgáltató be is jelentette állomásainak bezárását.

‌
‌

2023_05_23_tesla_modely_tuz_bishal_malla_twitter

A részeg sofőrt még ez sem menti meg. Újabb halálos autóbaleset kapcsán merült fel a Tesla önvezető programjának felelőssége, miután a 2022-ben történt incidens egyetlen túlélője szerint az FSD aktív volt, és megbízhatatlanul működött a baleset előtti pillanatokban. A Tesla azt állítja, az autóra fel sem volt telepítve a program.

‌
‌

2024-02-10_volvo_ex30_100

Lendületes piaci rajt. A Volvo EX30 hazai forgalmazása még épp csak elindult, de máris az állami támogatás harmadik legnépszerűbb modellje. A fapados változat elképesztően jó áron robbant be a piacra, de aki nagyobb tudást és felszereltséget akar, az sem túlárazott ajánlattal találja szemben magát. Leteszteltük a svéd-kínai kisautót.

‌
‌
‌
Megosztás a következővel: TwitterMegosztás a következővel: Facebook
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌