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
auto
2024. 04. 27. szombat

Az elektromos átállás biztosítja a szentgotthárdi Opel gyár jövőjét

üzlet

Elektromos hajtásmodulokat fog gyártani Szentgotthárdon a Stellantis, amelyhez 45 milliárd forintos beruházással bővítik a hajdani Opel gyárat, így biztossá válik a magyar gyáregység jövője. A tervek szerint 2026 végén kezdődhet meg az EDM (elektromos hajtásmodul) gyártás Szentgotthárdon.

A szentgotthárdi Stellantis gyár (fotó: Stellantis)

A szentgotthárdi gyár jelenleg 1,2 literes turbófeltöltős háromhengeres és 1,6 literes turbófeltöltős négyhengeres belső égésű motorokat gyárt.

A jövőben gyártandó elektromos hajtásmodul (EDM) egységek 3 az 1 konfigurációban egyesítik az elektromos motort, a reduktort és az invertert. Az EDM-ek gyártása a szentgotthárdi gyár meglévő csarnokaiban történik.

Az első Magyarországon gyártott Opel Astra (fotó: Stellantis)

Az üzemben alkatrészek megmunkálását, valamint az elemek végső összeszerelését és tesztelését végzik majd. A tisztán elektromos hajtásmodulok gyártására történő átálláshoz az alkalmazottak továbbképzésen vesznek majd részt.

A Szentgotthárd által gyártott elektromos hajtásmodulokat a tisztán elektromos STLA platformra épülő járművekbe fogják beépíteni.

A 45 milliárd forint értékű beruházás részben termelésre, részben kutatás-fejlesztésre irányul, és 110 új munkahely létrehozását eredményezi. A beruházáshoz Magyarország kormánya tízmilliárd forintos vissza nem térítendő támogatást biztosít.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.