|
Jönnek az oroszok!
Te tudod, mennyit fogyaszt a valóságban az autód? Meglepődnél, ha teljesen más eredmény jönne ki, mint ami a katalógusban szerepel? Ausztriában pert nyert egy vásárló, mert villanyautójának akkuja kisebb távot bírt, mint amit a kereskedő állított. A norvégok ezt is felülmúlták, ők 31 autót szedtek össze, amelyek hatótávja a hidegben alulmaradt a hivatalos WLTP értéktől. Kevésbé kell majd emiatt aggódni, ha szilárdtest-aksi lesz az autókban. Kínában félig-meddig már ezt is meglépték, de az igazi áttörés még odébb van. A héten is beharangoztak megfizethető villanyautót: na nem a Tesla, hanem a Nissan, amely egy jópofa retro kisautóval helyettesíti a Micrát. Eközben a BMW kinyírja a városi kompaktját, de azt ígéri, lesz mit vásárolni helyette. Az oroszok meg kopogtatnak hazánk ajtaján, hogy elektromos járművekhez hozzanak létre fejlesztési központot és gyártólétesítményt.
|
|
|
A hét kedvenc olvasnivalója
Az orosz villanyautózás Magyarországon kezdődik. Hazánkban létesítene elektromos járművekre specializálódott K+F központot és gyárat Oroszország legnagyobb gépjárműgyártó csoportja, a Kamaz. Mutatjuk az együttműködés részleteit.
|
|
|
|
És ezekről se feledkezz meg:
Tömeges lemerülés. Ismét megtartották Norvégiában a nagy téli hatótávtesztet, ahol több tucat elektromos autót hajtottak lemerülésig. Három modellnek sikerült 500 km-nél messzebb jutni, de a WLTP hatótávját egyik sem érte el. Mutatjuk, hogy teljesített a 31 tesztelt autómodell.
|
|
|
|
Se veled, se nélküled. Nehezen válik meg a BMW a legelső tisztán elektromos modelljétől, de úgy tűnik, idén nyáron végleg leáll az i3 gyártása. Azt is elmondták, mely modelleket várhatják azok, akik városi villanyautót szeretnének vásárolni.
|
|
|
|