PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 19. péntek

Indul a Ssangyong elektromos autójának európai forgalmazása

elektromos autó

Pillanatokon belül megkezdődik a Ssangyong Korando e-Motion értékesítése az Egyesült Királyságban, mely az egyik legelső európai piaca lesz a dél-koreai márka tisztán elektromos meghajtású szabadidő-autójának. Habár a rendelési felület jelen pillanatban még nem nyitott, és a vásárlók csupán az érdeklődésüket tudják jelezni a brit weboldalon, a felszereltségi lista és a vételár már megtalálható a honlapon, csakúgy, mint a németországi weboldalon. A Ssangyong 2022 elejére ígéri az értékesítés elindítását, de egy otthoni töltési megoldásokról szóló januári sajtóközleményében ezt a hónapot jelölte meg a piaci bevezetéshez, így napokon belül várható a rendelés megnyitása.

A Korando e-Motion a márka legelső villanyautója, de sajnos eddig a mérföldkőig igencsak nehézkesen jutott el a Ssangyong. Már 2018-ban hallhattuk arról, hogy a 2010 óta hagyományos meghajtással kínált SUV tisztán elektromos változatot kap, 2019-ben pedig arról nyilatkozott a vezetőség, hogy 2020-tól Európában is megvásárolható lesz. Ez nem történt meg, sőt, tavaly annak is felmerült a lehetősége, hogy minden terv füstbe száll, miután a vállalat pénzügyi gondjai miatt csődvédelem alá került. Mint beszámoltunk róla, a Ssangyong végül talált magának vevőt az Edison Motors személyében, aminek igazgatója egyébként azt nyilatkozta, hogy nagyobb hangsúlyt fektet a kínálat elektromosítására.

Sajtóinformációk szerint az első 200 darab elektromos Korando tavaly szeptemberben hajóra szállt Európa felé, hogy novemberben elindulhasson az értékesítés az Egyesült Királyságban és Németországban. A hajók megérkeztek, de az értékesítést valami oknál fogva mégis idénre tolták.

Az elektromos SUV elsőkerék-meghajtású, villanymotorjának teljesítménye 140 kW (360 Nm nyomatékkal), akkukapacitása pedig 61,5 kWh LG-akkucellákkal. Hatótávolsága a WLTP kombinált ciklusában 339 km.

Németországban Bronze, Platinum, és Titanium felszereltségi csomagokban lehet megvásárolni, a legolcsóbb indulóára 38.990 euró (átszámítva kb. 13,9 millió forint), a közepes csomag 41.990 euróba kerül, a legjobbal felszerelt típus pedig 45.990 eurónál kezdődik, ez már magában foglalja a teljes bőrkárpitozást, vezeték nélküli mobiltöltőt, parkolókamerát, és hőszivattyút is. Az Egyesült Királyságban szintén három csomagot kínál a Ssangyong, de más néven, ott 30.495 angol fontról indul a villanyautó az 1500 fontos állami támogatás beszámításával. A magyar honlapon egyelőre nincs híre az elektromos autónak.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.