Elektromos járművek kutatás-fejlesztésére indul együttműködés Magyarország és a KAMAZ csoport, azaz Oroszország legnagyobb autóipari vállalata között, melyet néhány év múlva gyártás is követhet – tudtuk meg az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közleményéből. Hatvanöt magasan képzett mérnökkel indul az orosz járműgyártó kutatás-fejlesztési központja Magyarországon és két éven belül megduplázódhat az elektromobilitással foglalkozó alkalmazottak száma a cég hazai bázisán az ITM és a KAMAZ vezetői által aláírt szándéknyilatkozat alapján. Az évtized közepétől a vállalat gyártókapacitásokat is Magyarországra telepíthet. Az együttműködésről tavaly nyáron indult az egyeztetés a minisztérium és az orosz gyártó között, melynek célja a kétoldalú együttműködés kialakítása az elektromos járműipar területén, amelyhez a magyar fél a mérnöki csapatépítés támogatásával, az egyetemi és ipari partnerségek ösztönzésével, világszínvonalú tesztkörnyezet biztosításával járul hozzá. A magyarországi K+F központ 2024-re 130 szakembert foglalkoztathat. A következő lépés a gyártókapacitások kiépítése és felfuttatása lehet, melyhez a magyar fél javasol majd beruházási helyszínt. A gyártás legkorábban 2025-ben indulhat meg, az induláskor évi 32 ezer darabos gyártási kapacitással, 5 év alatt, 2030-ra azonban a magyarországi üzem közel tízszeresére növelheti termelését. A KAMA-1 tisztán elektromos háromajtós kompakt crossover bemutatkozása 2020 decemberében Moszkvában a VUZPROMEXPO-2020 kiállításon (fotó: kamazexport.com) Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a dokumentum aláírásakor kiemelte: „A járműgyártás a hazai gazdasági növekedésben, ipari teljesítményben, foglalkoztatásban és kivitelben is meghatározó ágazat. Magyarország egyértelmű érdeke tehát, hogy a több szempontból korszakváltáson áteső szektor fenntartható jövőjét jelentő minden területen erősítse képességeit. A tiszta elektromos járművek fejlesztésében a ZalaZONE tesztpályával, előállításukban pedig az európai szinten élenjáró akkumulátor-gyártókapacitással fogunk pozíciót. A KAMAZ fél évszázados tapasztalattal bír az iparágban. Az együttműködésnek köszönhetően budapesti székhelyük jelentős elosztó központtá válhat az európai értékesítésben.” A KAMAZ csoport jelenleg több mint hatvan modellt kínál teherautókból, ezen kívül pótkocsikat, autóbuszokat és motorokat is gyártanak. Az elektromos buszok sorozatgyártását 2018-ban kezdték meg és a Moszkva utcáin jelenleg futó 1000 tisztán elektromos busz jelentős részét is a KAMAZ gyártotta. Moszkvába megérkezett az ezredik elektromos autóbusz 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!