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
auto
2024. 07. 27. szombat

Még idén véget ér a BMW i3 gyártása

A BMW legelső tisztán elektromos modelljének kivezetését már évekkel ezelőtt bejelentették, ám végül a modell pályafutásának meghosszabbítása mellett döntöttek. Sőt, 2019-ben olyan nyilatkozatot is hallhattunk, miszerint az i3 egy ikon, aminek eladásai évről évre növekednek, ezért akár 2024-ig is a kínálat része maradhat. Most viszont úgy tűnik, mégsem vár olyan sokáig a BMW, és lezárja végre a városi kisautó haláltusáját.

A brit Autocar magazin a BMW szóvivőjével folytatott interjúra hivatkozva írta meg, hogy idén júliusban kigurulnak a legutolsó BMW i3-asok a lipcsei létesítményből, felszabadítva a helyet ahhoz az átszervezéshez, aminek eredményeképp 2022 második felében elindulhat a harmadik generációs Mini Countryman sorozatgyártása, tisztán elektromos meghajtással is. Az i3 2021 októberében lépte át a 200.000 legyártott darab mérföldkövét, s a vezetőség úgy számol, hogy a termelés végére meglehet a 250.000 darab is.

Kétszázezer darabnál jár a BMW első villanyautója

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

A BMW szóvivője a kínálat bővülésével indokolta az i3 kivezetését: „Az idei év végére a BMW Csoportnak 6 villanyautója lesz a piacon, ami 2023-ban 13-ra nő. Azok a vásárlók, akik a városi környezetre szabott, kompakt, de az aktív életmódnak megfelelően tágas tisztán elektromos modellt keresnek, megtalálják a Mini Electric, vagy a közelgő BMW iX1-ben. Ezek az autók még több embert vonzanak majd az elektromos autózáshoz.

Az i3 nem közvetlen utódja tehát a vadonatúj iX1 crossover lesz, amelyről néhány nem túl informatív lesifotón kívül egyelőre semmilyen információnk sincs. A britek azonban úgy tudják, hogy az ötszemélyes villanyautó termelésének az eredeti tervek szerint a Debrecen mellett épülő új BMW-gyár adott volna otthont az idei évtől, ám mivel a munkálatok a világjárvány miatt megcsúsztak, az iX1 végül a regensburgi létesítményben készül majd. Legalábbis 2024-ig – hivatkozik a forrásaira az Autocar – ami után vélhetően átkerül Debrecenbe, ha addig elkészül a zöldmezős beruházás. Az iX1 a BMW FAAR padlólemezére épül, így az i3 kifutásával a DriveLife platform gyártása is véget ér.

Aki prémium villanyautóval járná a várost, az a Mini új villanyautójával is betöltheti az i3 után keletkező űrt. Ez 2023 elején jelenik meg, és a BMW, valamint a kínai Great Wall Motors Spotlight Automotive elnevezésű közös vállalkozása fogja gyártani.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.