Kevés volt a hatótáv, visszaperelte az e-Golf árát

Ausztriában első fokon pert nyert az autókereskedő ellen egy vásárló, mivel az ígért 230 km helyett csupán 100-110 kilométert tudott megtenni Volkswagen e-Golf típusú villanyautójával – írja a krone.at. A bíróság szerint a kereskedőnek vissza kell vásárolni az autót, a használati díjat levonva.

Az elégedetlen tulajdonos még 2018-ban vásárolta az autót. A vásárlásnál döntő szempont volt, hogy a kereskedő 216 km hatótávot említett lakott területen belül, bár a Volkswagen online hirdetésében ennél is magasabb, akár 231 km hatótávot ígérnek. A vásárló ennél kevesebbel, 200 kilométerrel is beérte volna, de 2020 októberében azzal szembesült, hogy az autó 150 kilométerre sem képes, télen már 120 km után lemerül, ráadásul az utolsó 50 kilométeren öko üzemmódba kapcsol, ami azt jelenti, hogy a fűtésről is le kell mondani az utasoknak.

Forrás: www.volkswagen.at

Michael Poduschka linzi ügyvéd a tárgyalás után elmondta, hogy ügyfele a vásárlás során nem kapott megfelelő tájékoztatást. A valós hatótáv ismeretében nem vette volna meg az autót, és azt is nehezményezte, hogy nem tájékoztatták arról a per során tett szakértői megállapításról, hogy az e-Golf valójában egy átalakított benzines jármű, kis akkumulátorral. Az ügyvéd elégedett az eredménnyel, és úgy tudja Ausztriában ez volt az első ítélet az elektromos autók nem megfelelő hatótávolságával kapcsolatban. Az (egyelőre nem jogerős) ítélet szerint a kereskedőnek 30.288 euróért (10,9 millió Ft) vissza kell vásárolni az autót.

Ausztriában nem példa nélküli, hogy a bíróság úgy dönt, a kereskedőnek vissza kell vásárolnia egy autót, mert az nem teljesíti a katalógusban ígérteket. Néhány éve szintén Michael Poduschka képviselte azt az Audi Q3 tulajdonost, akinek a 2014-ben vásárolt autójában a bécsi bíróság gyári hibának ítélte az ún. thermofenster jelenséget. Egy olyan üzemállapotról van szó, amikor az autó nem ideális körülmények esetén lekapcsolja a kipufogógáz tisztító rendszert, melynek következtében a károsanyag-kibocsátás a gyári érték többszörösére, gyakran a környezetvédelmi határérték fölé emelkedik. A probléma nem is elsősorban maga a jelenség, hanem az, hogy a motor védelme érdekében bevezetett lekapcsolás nem csak vészhelyzetben, hanem az üzemidő jelentős részében megtörténik.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.