PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 19. péntek

Január közepére végre elérkezett az örömteli pillanat, amit eredetileg tavaly októberre reméltünk: magyar zöld rendszámot kapott a Firenzében taxiként (a nyomok alapján) sok nehézséget megélt 30 kWh-s Nissan LEAF. A honosítást követően a Lavurso elvégzett egy végső takarítást az autón, majd az EV-FAN.hu képviseletében Molnár Norbi hétfőn ünnepélyesen átadta az autót Tibornak, azaz a villanyautosok.hu főszerkesztőjének.

A takarítás remekül sikerült, sokkal kellemesebb érzés beülni a makulátlanul tiszta autóba, még ha némi kopás utal is az előéletére, mint az átvételt követően a kosztól ragadó kárpitokat, műanyagokat megérinteni volt.

A következő időszakban a szerkesztőség tartós tesztnek veti alá az autót, mivel kíváncsiak vagyunk rá, hogy az akkumulátor valóban olyan jó-e a korábbi intenzív használat ellenére, mint amilyennek a LeafSpy és a műszerfal mutatja. Az autóhoz konnektoros töltőt sajnos nem kaptunk, így vásároltunk egy AGT Smart Cable Type1 típusú töltésvezérlőt is, hogy az otthon fali töltővel nem rendelkező szerzőink is tudják tölteni az autót éjszaka a tartós teszt során.

Még mindig hátra van, a már megvásárolt ajtó kédergumik felszerelése a szakadtak helyett, a kopott könyöklő cseréje vagy kárpitozása, illetve a kiült vezetőülés felújítása vagy cseréje, esetleg a csomagtér műanyag elemeinek cseréje, valamint vásárolnunk kellene egy facelift előtti első lökhárítóra való króm csíkot is, mert a facelift utáni meglévő nem tehető fel rá, de már nem akarjuk tovább halogatni a használatba vételt, ezek az apróságok majd közben megoldódnak.

Ha valaki most kapcsolódott be a firenzei ex-taxi LEAF-ről szóló sorozatunkba, ide kattintva elolvashatja az összes epizódot.

Végül álljon itt a (már majdnem) végső elszámolás. Az autó 1,5 millió forinttal került többe, mint a vételár és az előre ismert aukciós és szállítási költségek, összesen 4,3 millió forintot költöttünk rá eddig. Amikor szeptemberben belekezdtünk a projektbe sejtettük, hogy nem maradunk 3 millió Ft alatt, de a végső ár jóval több lett, mint reméltük. Pusztán anyagilag tekintve még így sem csináltunk rossz üzletet, igaz ebben segített az elmúlt fél éves használt-autó áremelkedés is. A rengeteg munkaórát összeadva azonban, amit elsősorban az EV-FAN.hu munkatársai a projektbe öltek, már kevésbé lehetünk elégedettek.

Köszönjük az EV-FAN.hu csapatának az autóvásárlás, javítás, honosítás koordinálását, a Lavurso csapatának a takarítást, a Nissan Centrumnak az átvizsgálást, Kéri Lacinak a hátsó ablakemelő szerkezet javítását.

A sorozat még nem ért véget, hamarosan jelentkezünk a gyakorlati tapasztalatokkal.

Az autó ára 2.415.000 Ft (6900 EUR)
Aukciós díjak + hazaszállítás 346.500 Ft (990,1 EUR)
Lengőkarok, kutyacsontok cseréje, hátsó fék javítása, futómű beállítás 250.000 Ft
Hajtóműolaj-csere 5.000 Ft
Hátsó lámpa (bontott) 50.000 Ft
Első lökhárító (bontott) 87.000 Ft
Új gumik (Kléber Quadraxer 2, négyévszakos) 78.000 Ft
Gumik felszerelése, használt gumik leadása 20.000 Ft
Tető foltozás, festés, lámpa fülek hegesztése 190.500 Ft
Első lökhárító cseréje, festése 152.400 Ft
Lakatos munka az autó orrán 57.150 Ft
Hajtómű (bontott) 100.000 Ft
Hajtómű tartó gumibak (bontott) 30.000 Ft
Toronycsapágyak 16.000 Ft
Munkadíj (hajtómű, féltengely, toronycsapágy) 96.000 Ft
Ajtó kéder gumik 60.000 Ft
Kormány bőrözés 30.000 Ft
Első lengéscsillapító, beszereléssel 49.000 Ft
Futómű beállítás 5.800 Ft
Izzócsere 2.000 Ft
Műszaki vizsga, honosítás, rendszámozás költségei ügyintézéssel együtt 120.000 Ft
AGT konnektoros töltésvezérlő (EVSE) 110.000 Ft
Összesen 4.300.350 Ft

 

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.