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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

A BYD Han a kínai autópiac legnépszerűbb modelljei közé tartozik, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid változataiból 2020 júliusa óta összesen több mint 150.000 darabot adott el az autógyártással és akkumulátorgyártással is foglalkozó óriáscég. Nem véletlen, hogy a csinos szedán kialakításon túlmenően más szegmenseket is megcélozna vele a BYD. Az egyik új változat a kombi lesz, amelyről egy autós újságíró osztott meg képeket.

Greg Kable úgy tudja, hogy a fotókon látható kombi BYD Han csupán egy a sok variáns között, melyeket a gyártó nem csak hazai piacán, hanem külföldön is értékesíteni tervez. Korábban nyitott tetejű formában is sikerült lencsevégre kapni az autót tesztelés közben, de hivatalos bejelentés egyelőre egyik újdonságról sem született.

Az azonban biztos, hogy a Han EV-t Európába is elhozza a BYD, s bár a pontos dátum egyelőre nem ismert, jó esély van rá, hogy még idén rendelhetővé válik Norvégiában. Elképzelhető viszont, hogy a Han az eddig látottaktól egy kissé eltérő külsővel érkezik kontinensünkre, hiszen január elején bejelentették a frissítését, ami ráadásul nem is csupán külsőleges ráncfelvarrás lesz, hanem sajtóértesülések szerint a hajtásláncon is változtatni fog a gyártó. A skandináv országban egyébként már árul elektromos autót a BYD, mégpedig a Tang SUV-t, aminek átadása tavaly nyáron kezdődött.

Valaki már BYD villanyautóval jár Norvégiában

A BYD Han tisztán elektromos változatban két akkukapacitással választható, az egyik körülbelül 65, a másik pedig körülbelül 77 kWh energia tárolására alkalmas. NEDC-ben megadott hatótávolságuk 506, illetve 605 km, de ez utóbbi 550-re csökken, ha a vásárló az elsőkerék-meghajtás helyett négykerekes hajtást szeretne. Ebben az esetben a 163 kW teljesítményű első motort egy 200 kW-os hátsó motor egészíti ki. Kínában legolcsóbban, támogatással együtt körülbelül 10,6 millió forinttal egyenlő értékű jüanért lehet megvásárolni a modellt.

Csodaszép sportszedán szinte fillérekért: megjelent a BYD Han EV

 

Címlapkép forrása: Greg Kable/Twitter

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.