Kombi és kabrió is készül a kínaiak sikermodelljéből
A BYD Han a kínai autópiac legnépszerűbb modelljei közé tartozik, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid változataiból 2020 júliusa óta összesen több mint 150.000 darabot adott el az autógyártással és akkumulátorgyártással is foglalkozó óriáscég. Nem véletlen, hogy a csinos szedán kialakításon túlmenően más szegmenseket is megcélozna vele a BYD. Az egyik új változat a kombi lesz, amelyről egy autós újságíró osztott meg képeket.
BYD Han station wagon exposed – one of a number of concepts commissioned by the Chinese car maker as it eyes potential new models for sale at home and in export markets. A convertible is also being considered. Over 150,000 Han sedans have been sold since mid-2020.@BYDCompany pic.twitter.com/AmusIkAE0M
— Greg Kable (@GregKable) January 24, 2022
Greg Kable úgy tudja, hogy a fotókon látható kombi BYD Han csupán egy a sok variáns között, melyeket a gyártó nem csak hazai piacán, hanem külföldön is értékesíteni tervez. Korábban nyitott tetejű formában is sikerült lencsevégre kapni az autót tesztelés közben, de hivatalos bejelentés egyelőre egyik újdonságról sem született.
— Bridget McCarthy (@bridgemccarthy_) January 11, 2022
Az azonban biztos, hogy a Han EV-t Európába is elhozza a BYD, s bár a pontos dátum egyelőre nem ismert, jó esély van rá, hogy még idén rendelhetővé válik Norvégiában. Elképzelhető viszont, hogy a Han az eddig látottaktól egy kissé eltérő külsővel érkezik kontinensünkre, hiszen január elején bejelentették a frissítését, ami ráadásul nem is csupán külsőleges ráncfelvarrás lesz, hanem sajtóértesülések szerint a hajtásláncon is változtatni fog a gyártó. A skandináv országban egyébként már árul elektromos autót a BYD, mégpedig a Tang SUV-t, aminek átadása tavaly nyáron kezdődött.
A BYD Han tisztán elektromos változatban két akkukapacitással választható, az egyik körülbelül 65, a másik pedig körülbelül 77 kWh energia tárolására alkalmas. NEDC-ben megadott hatótávolságuk 506, illetve 605 km, de ez utóbbi 550-re csökken, ha a vásárló az elsőkerék-meghajtás helyett négykerekes hajtást szeretne. Ebben az esetben a 163 kW teljesítményű első motort egy 200 kW-os hátsó motor egészíti ki. Kínában legolcsóbban, támogatással együtt körülbelül 10,6 millió forinttal egyenlő értékű jüanért lehet megvásárolni a modellt.
Címlapkép forrása: Greg Kable/Twitter