Jelenleg nem dolgozik a 25 ezer dolláros autón a Tesla

Ígéretéhez híven, a tegnapi konferenciahíváson Elon Musk beszélt a Tesla következő típusainak gyártásáról is . Nem csak jó hírei voltak.

Nem lenne értelme

Musk ismét arra hivatkozott, hogy amíg korlátozott számban elérhetőek csak az alkatrészek, nincs értelme új típusok bevezetésének. Véleménye szerint ezzel nemhogy nőne, hanem akár csökkenhetne is a Tesla értékesítési darabszáma, hiszen az új termékek gyártásának beindítása számos erőforrást elvonna. A globális chip és alkatrészhiány miatt döntöttek úgy, hogy idén év végéről, jövő évre halasztják a Cybertruck gyártásának megkezdését, de a Semi és a Roadster is 2023-ban érkezhet. A teherautó kapcsán egyébként a Tesla vezetője nemrég úgy reagált a Pepsivel kapcsolatos hírekre, hogy ezek kvázi ilyen teszt programok, senki ne olvasson túl sokat beléjük, a nagy volumenű sorozatgyártás még nem indult el. A Cybertrucknál is a gyártás-előkészítés folyik, éppen Texasban mutogatják a legújabb prototípust, amiről mi is írtunk. Ha megindul a gyártás, évi 250 ezer darabot készíthetnek belőle Texasban, ami így elsőre alacsonyabb szám mint sokan gondolták.

Ugyanakkor Musk arról is beszélt, hogy ez nem jelenti azt, hogy nem folyik a gyártás előkészítése, a modellek fejlesztése, a gyártósorok tervezése. Nem így nyilatkozott azonban a 25 ezer dolláros autó kapcsán:

Egyelőre nem dolgoznak az új, olcsó Teslán, mert már így is túl sokfelé szabdalták magukat. A már folyamatban lévő projektek élveznek előnyt.

Robotok és biztosítás

Így a már most is ismert Cybertruck, Semi és Roadster modellek mellet fontos helyen kezelik az egyelőre Optimus néven futó humanoid robot projektet. Musk szerint az egyik legnagyobb probléma a munkaerő hiány, ezért ez a robot erre keresi a választ és az első bevetése a Tesla saját gyáraiban lesz. Szerinte potenciálisan a robotok piaca a járműgyártásnál is nagyobb lehet. Később egyébként szeretnének az otthoni hűtés-fűtés problémáján is dolgozni.  Az autóik révén már van tapasztalatuk a rendkívül hatékony hőszivattyúk és légkondicionálók terén, és úgy látják a jelenlegi otthoni berendezések nem eléggé integráltak és vonzóak. Egy olyan rendszerben gondolkoznak, amely kompakt és a Powerwall/napelem termékekhez is illeszthető. Mint elmondták, ha valaki ezt megoldotta egy autón, ahol pici, takarékos és szélsőséges körülmények között működő, mobil rendszert kell terveznie, akkor egy házban sokkal könnyebb dolga van. A kombinált hűtő-fűtő berendezés véleményük szerint abszolút illik a Tesla küldetésébe, hiszen segít a fenntartható energiahasználat elérésében, azonban ez a termék továbbra is csak egy távoli cél, nincs rá idejük.

Ennél sokkal kézzelfoghatóbb az autóbiztosítások üzleti lehetősége. Jelenleg öt amerikai államban érhető el a Tesla szolgáltatása, de Kaliforniában ez csak egy hagyományos biztosítás, mivel az ottani szabályok nem engedik meg az adatgyűjtésen alapuló díjszabást – dolgoznak rajta, hogy ez változzon. Texasban már három hónapja kínálják a sofőr személyes vezetési statisztikáján alapuló szolgáltatást, és az eddigi tapasztalatok pozitívak. Azt látják, hogy az ügyfelek vezetési morálja, a rendszer által kiadott pontszáma folyamatosan javul, mert mindenki igyekszik elkerülni, hogy a veszélyes manőverek miatt nőjenek a havi díjai.

Az év végéig az a cél, hogy az amerikai Teslások 80%-ának elérhető legyen a cég biztosítása, és elkezdjék az európai szolgáltatás előkészítését. Kontinensünkön 2023-ban jelenhet meg a Tesla biztosítása.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.