Marketing? Hatékonyságnövelés? Tőkementés? Miért kezdték el az autógyártók külön vállalati egységekbe szervezni a villanyautózást? Megnéztük, mi a magyarázatuk, és azt is, hogy mit olvashatunk ki a sorok közül. Elképesztő tempóban árasztja el Európát Kína elektromos autókkal, és még a General Motors is visszatérne kontinensünkre. Látványos videón láthatjuk az eddigi legdurvább Tesla-átépítést, de Európa legnagyobb vízi napelemparkja felett is elrepülhetünk.
Ideje megbarátkozni a kínaival. Rohamtempóban növekszik Európában a Kínában gyártott elektromos autók aránya. Számos népszerű modell kínai gyárban készül, és a tendenciát tekintve a jövőben még több európai vesz majd Kínából szállított autót.
Így kell Teslát „tankolni”. Őrült ötlet, zseniális kivitelezés, és profi videózás: így lett működőképes lánctalpas szörnyeteg egy Model 3-ból.
Mentik a menthetőt. Egyre több autógyártó jelenti be, hogy külön villanyautó-márkát hoz létre, vagy új szervezeti egységbe szervezi a villanyautós üzletágát. Megnéztük, mi a hivatalos magyarázat, és kielemeztük, mik lehetnek a háttérben megbújó okok.
Négy focipályányi úszó erőmű. A múlt héten bemutattuk, milyen előnyei vannak a vízfelszínre telepített napelemeknek a szárazföldiekhez képest, most pedig egy konkrét példát is hoztunk: nyáron nyílik meg Európa legnagyobb vízi napelemparkja, amit egy látványos videón is megnézhetünk.
Ami benzinnel nem ment, villannyal működhet. A General Motors több egymást követő veszteséges év után 2017-ben eladta az Opelt és így kivonult az európai autópiacról. Most azonban tervezik a visszatérést, ráadásul kizárólag elektromos autókkal.
Nyitnak felénk a Tesla-töltők. Hazánk még nem, de a szomszédos Ausztria már csatlakozott azon európai országokhoz, ahol már bármilyen gyártó elektromos autójával lehet használni a Supercharger-hálózatot. Mutatjuk, miért Európában, és nem Amerikában van erre először lehetőség.
A kisebbik iker. Megismerkedtünk a Mercedes E-osztályának elektromos megfelelőjével, ami kiköpött mása a cég csúcslimuzinjának. Ezek az első tapasztalataink az alapáron 30 milliós villanyautóval.
A Mission R tovább él. Kezd formát ölteni a Porsche által tervezett teljesen elektromos hajtású versenyautókból álló márkakupa. A Mission R tanulmány hajtását most Cayman karosszériában tesztelik, és az autó világszerte bemutatkozik.
És csengetni ki fog? Tesztüzemben megkezdődött az Uber Eats teljesen önvezető futárszolgáltatása, amelyhez a Hyundai adja az autót. Ez lenne a házhozszállítás jövője?
Az első európai fecske. Újabb mérföldkőhöz érkeztünk az akkumulátorgyártásban: megkezdte a kiszállítást az első európai akkugyártó vállalat, és ezzel egy időben megnyitotta akkuújrahasznosító létesítményét is.
Így gyárt Európában a Tesla. Milyen gyorsan készülnek jelenleg az elektromos autók a Tesla németországi gyárában? Egy német hírportál megtudta, mennyire tudott felpörögni a Giga Berlin, és a következő hónapok terveiről is beszámolt.
Utód nélkül sehova. A Volkswagen 2013 óta gyártja e-Up nevű elektromos kisautóját, és mint kiderült, még egy darabig nem is vonják ki a kínálatból, hiszen hatalmas rá a kereslet. Készül viszont a modell, amely leválthatja.