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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

Sok őrültséget láttunk már, amit Teslákkal műveltek, de ez kétség kívül viszi a pálmát.

Mégis borzasztóan vagány.

4 hétig dolgoztak rajta. Forrás: The Real Life Guys, YouTube

A németeknek sem kell a szomszédba menni…

… egy kis hülyeségért. A The Real Life Guys nevű, közel másfél milliós követőtáborral rendelkező német YouTube csatorna házigazdái fogtak egy Tesla Model 3-at, és lecserélték a kerekeit két hatalmas lánctalpra.

Ami igazán lenyűgöző a mutatványban, hogy az új „kerekeket” saját maguk tervezték és építették meg. Zártszelvényt meg használt lánctalpat persze bárki tud venni, és a hegesztéshez is értenek sokan, de azért ennek a szerkezetnek a működőképes kialakítása és összerakása nem egy triviális feladat, még akkor sem, ha már több mint 100 éve használnak ilyeneket a haditechnikában, illetve a munkagépeknél.

Az autót le is fóliázták, részben, hogy a gyári fehér helyett valami sárállóbb, és terep kompatibilisebb színe legyen, részben pedig hogy megtréfálják egy barátjukat, aki náluk hagyta pár napra szürke Tesláját. Amikor visszakapta „a kocsiját” alig akart hinni a szemének, de szerencsére ahogy beleült rájött, hogy átverték és a saját járgánya még mindig a gyári abroncsokon gurul.

Az átalakítás négy hétig tartott és az autó kapott egy lámpasort a tetejére és gallytörőt és egy hat tonna megmozgatására alkalmas csörlőt az orrára – csak, hogy passzoljon minden az új bakancsokhoz. Az autó hasmagassága 80 centiméter magasra nőtt, beszállni pedig csak a lehúzott első ablakon keresztül tudunk, mivel a lánctalpak miatt nem lehet kinyitni az ajtókat.

Az átalakításról készült látványos videót beszúrtuk, aki pedig nincs túl közeli kapcsolatban a dallamos német nyelvvel, az be tudja kapcsolni a YouTube automatikus feliratozását és magyar fordítását.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.