Tesztelik az elektromos Porsche Caymant

Amikor tavaly ősszel a Porsche bemutatta a Mission R tanulmányautót, már sejteni lehetett, hogy a jármű valamilyen módon kapcsolódni fog a fejlesztés alatt álló tisztán elektromos meghajtású Cayman modellhez. Ezt egy idén februárban megjelent német beszámoló is megerősítette, amely szerint a Porsche új elektromos sportautója a Mission R dizájnelemeivel és hajtásrendszerével kerül piacra 2023-ban.

Úgy tűnik, hogy a feltételezések helyesek, hiszen a német autógyártó most megkezdte a tanulmány elektromos hajtásának tesztelését egy 718 Cayman GT4 versenyautó karosszériájában.

A 718 Cayman GT4 ePerformance névre keresztelt tesztautó összkerékhajtású rendszerének maximális teljesítménye 800 kW, ebből körülbelül 450 kW-ot képes hosszabb távon, például egy félórás Carrera Cup futam idejére folyamatosan fenntartani. Ebben hatalmas szerepe van az akkumulátor túlmelegedését megakadályozó olajhűtéses technológiának. A Porsche elmondása szerint a köridőt és végsebességet tekintve a jármű párban van a 992-es generációs 911 GT3 versenyautókkal, ami azt jelenti, hogy a villanyautó akár 315 km/h-val is képes száguldani a pályán. A 900V-os rendszernek köszönhetően 15 perc alatt 5%-ról 80%-ra tölthető az akkumulátor.

Ami a 718 Cayman GT4 ePerformance struktúráját illeti, a Porsche körülbelül 6000 alkatrészt a nulláról tervezett meg hozzá. A jármű 14 centivel szélesebb, mint egy hagyományos hajtású 718 Cayman GT4 Clubsport versenyautó. A karosszéria természetes szálas kompozit anyagokból készül, már csak azért is, hogy a gyártás kevesebb károsanyag-kibocsátással járjon, mint a hasonló szintetikus anyagok gyártása. A Porsche újrahasznosított szénszálakat is használ tesztelési célokból. A 718 Cayman GT4 Clubsporthoz képest a kiszélesedő sárvédők több helyet engednek a Michelin szélesebb, 18 hüvelykes versenyabroncsainak.

Habár a jármű minden bizonnyal az utcai elektromos Cayman sportautóhoz kövezi le az utat, a gyártónak más tervei is vannak vele. A Mission R eredetileg azzal a céllal épült meg, hogy prezentálja egy kizárólag villanyautókból álló Porsche-versenysorozatban rejlő lehetőségeket, így aztán egy világ körüli turné keretében fogja hirdetni az elektromos autósportot. A Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance a június 23-26. között megrendezett Godwood Festival of Speed rendezvényen mutatkozik be a közönség előtt, ezután pedig Lipcsében is kiállítják augusztus 20-án az ottani gyár 20. évfordulója alkalmából. A villanyautót ezt követően több másik európai helyszínen bemutatják, majd 2023 elején Észak-Amerikába, utána pedig Ázsiába szállítják.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.