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
auto
2024. 07. 27. szombat

Amikor tavaly ősszel a Porsche bemutatta a Mission R tanulmányautót, már sejteni lehetett, hogy a jármű valamilyen módon kapcsolódni fog a fejlesztés alatt álló tisztán elektromos meghajtású Cayman modellhez. Ezt egy idén februárban megjelent német beszámoló is megerősítette, amely szerint a Porsche új elektromos sportautója a Mission R dizájnelemeivel és hajtásrendszerével kerül piacra 2023-ban.

300 km/h feletti sebesség, 1073 lóerő – bivalyerős a Porsche Mission R

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

Úgy tűnik, hogy a feltételezések helyesek, hiszen a német autógyártó most megkezdte a tanulmány elektromos hajtásának tesztelését egy 718 Cayman GT4 versenyautó karosszériájában.

A 718 Cayman GT4 ePerformance névre keresztelt tesztautó összkerékhajtású rendszerének maximális teljesítménye 800 kW, ebből körülbelül 450 kW-ot képes hosszabb távon, például egy félórás Carrera Cup futam idejére folyamatosan fenntartani. Ebben hatalmas szerepe van az akkumulátor túlmelegedését megakadályozó olajhűtéses technológiának. A Porsche elmondása szerint a köridőt és végsebességet tekintve a jármű párban van a 992-es generációs 911 GT3 versenyautókkal, ami azt jelenti, hogy a villanyautó akár 315 km/h-val is képes száguldani a pályán. A 900V-os rendszernek köszönhetően 15 perc alatt 5%-ról 80%-ra tölthető az akkumulátor.

Ami a 718 Cayman GT4 ePerformance struktúráját illeti, a Porsche körülbelül 6000 alkatrészt a nulláról tervezett meg hozzá. A jármű 14 centivel szélesebb, mint egy hagyományos hajtású 718 Cayman GT4 Clubsport versenyautó. A karosszéria természetes szálas kompozit anyagokból készül, már csak azért is, hogy a gyártás kevesebb károsanyag-kibocsátással járjon, mint a hasonló szintetikus anyagok gyártása. A Porsche újrahasznosított szénszálakat is használ tesztelési célokból. A 718 Cayman GT4 Clubsporthoz képest a kiszélesedő sárvédők több helyet engednek a Michelin szélesebb, 18 hüvelykes versenyabroncsainak.

Habár a jármű minden bizonnyal az utcai elektromos Cayman sportautóhoz kövezi le az utat, a gyártónak más tervei is vannak vele. A Mission R eredetileg azzal a céllal épült meg, hogy prezentálja egy kizárólag villanyautókból álló Porsche-versenysorozatban rejlő lehetőségeket, így aztán egy világ körüli turné keretében fogja hirdetni az elektromos autósportot. A Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance a június 23-26. között megrendezett Godwood Festival of Speed rendezvényen mutatkozik be a közönség előtt, ezután pedig Lipcsében is kiállítják augusztus 20-án az ottani gyár 20. évfordulója alkalmából. A villanyautót ezt követően több másik európai helyszínen bemutatják, majd 2023 elején Észak-Amerikába, utána pedig Ázsiába szállítják.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.