Logo
Tréfálkozunk, de a cuki vadmacska nem vicc!
‌
‌

Tréfálkozunk, de a cuki vadmacska nem vicc!

Veled is sikerült a bolondját járatnunk? Mi csak egy tréfával készültünk április 1-jére, de kinek nem egy vicc jutna eszébe, amikor azt írjuk, hogy egy leopárd besétált az autógyárba? Azt sem könnyű elhinni, hogy a Nikola elektromos kamiont gyárt, és valószínűleg jól körberöhögnénk azt, akitől megtudjuk az új Lotus törtmagyar nevét. Ha a nyelvészkedésben nem is jók a kínaiak, autógyártásban igen, és hamarosan ezt egy új márka is hirdetni fogja hazánkban. Befutott az új BMW i3, ami Európát messziről elkerüli, az i4 viszont itt van, és mi nem is akármilyen változatát próbáltuk: megmutatjuk milyen az, amikor a BMW-ben eggyel több az M.

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2022-03-29_lotus_eletre_09

Sokszoros első. Elképesztő sportterepjárót mutatott be a Lotus, amelyet az első megfizethető, tömegesen elérhető elektromos autójukként, és első SUV-jukként dobnak piacra. Az ütős dizájn és szupermodern hajtás mellett azonban más miatt is különleges nekünk magyaroknak.

‌
‌

A hét kedvenc videója

2022-04-02_leopard_hirlevel_01

Állati volt ez a gyárlátogatás. Le kellett állítani a Mercedes-Benz indiai autógyárát, miután egy leopárd úgy döntött, besétál körülnézni nagy riadalmat okozva ezzel a dolgozóknak. Mutatjuk, hogyan ért véget a váratlan vizit.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2022-03-30_bmw-i4-m50_17

M-es BMW-vel csapattuk. A héten két német prémium villanyautót is leteszteltünk: alaposabban kipróbálhattuk a Mercedes Kecskeméten gyártott modelljét, melynek van egy óriási előnye a hasonló méretű vetélytársaival szemben. És megnéztük, mit tud az utóbbi idők egyik legkirályabb BMW-je.

‌
‌

2021-05-19_peugeot_akkumulátor_01

Előbb unsz rá az autódra. Hány évet bír egy elektromos autó akkumulátora? Mindenki attól retteg, hogy méregdrágán kell majd aksit cserélnie autójában, de most a téma egyik szakértőjétől hallhatjuk, mi az igazság.

‌
‌

2022-02-16_mg5_019

100 éves márkanév jön Magyarországra. Kombit, és két elektromos sportterepjárót is találhatunk annak a kínai autógyártó vállalatnak a kínálatában, amely egy intenzív európai terjeszkedés után végre hazánkba is beteszi a lábát. Vajon idehaza is reménykedhetünk a baráti árban?

‌
‌

2022_03_31_toray_mti

Bárhova lépünk, akkugyárba botlunk. Az akkumulátorgyártás értékláncának egyre nagyobb részében van jelen Magyarország: egy kínai cég bejelentette új akkucellagyárát Debrecenben, egy japán vállalat szeparátorfólia-gyára pedig az idei év eddigi legnagyobb külföldi beruházása hazánkban.

‌
‌

2022-03-31_bmw_i3_edrive35l_kina_09

Csalfa névrokonság. Régóta tudjuk, hogy az i3 városi kisautó elérte életpályájának végét, nem készül belőle új változat, és közvetlen utódja sem lesz. Most mégis bemutatott egy elektromos i3-at a BMW a cég legújabb hajtásrendszerével. Cikkünket frissítettük új képgalériával.

‌
‌

2022-02-23_nikola_tre_01

A botrányos kamugyár beelőzte a Teslát. Új korszak kezdődik az egykoron hidrogénimádó Nikolánál, merthogy megkezdte legelső elektromos nyerges vontatójának sorozatgyártását, nem is gyenge technológiával. Szükség is lesz az ilyenekre, hiszen egyre több szállítmányozó cég áll át elektromos flottára.

‌
‌

Ford közlekedési lámpák

Padlógázt nyomsz a sárgánál? Olyan okos közlekedési lámpát fejleszt a Ford, amely képes kommunikálni az autóval, ezáltal az akár le is lassíthat, ha úgy ítéli meg, hogy nem lenne idő biztonságosan átérni a kereszteződésen. De a fejlesztés ennél sokkal több lehetőséget rejt magában. 

‌
‌

2021-01-25_ubitricity_lampaoszlop_tolto_04

Lámpaláz Berlinben. Milyen elvárásaink vannak egy nyilvános töltőállomással szemben? Legyen mosdó, étterem, Wi-Fi? Így is el lehet képzelni a jövő töltőállomását, de sokaknak már az is elég lenne, ha a háza közelében tudná tölteni autóját. Mondjuk egy lámpaoszlopon. 

‌
‌

2022_03_29_gyor_suc_05

Újabb töltőpontok a teslásoknak. Ismét bővült a magyar Supercharger-hálózat: Győrben a V2-es oszlopokat V3-asok váltják, Sormáson azonban a korábbi generációs töltőoszlopok is megmaradnak az újak mellett. Az is kiderült, hogyan befolyásolja a Superchargeren való töltés az ingyenes és fizetős töltés hazai arányát. 

‌
‌

2019-09-29_fovarosi_vizmuvek_csepel_naperomu_01

Betonbiztos befektetés. Alighanem Magyarország legelső vállalati áramvásárlási szerződését kötötte meg egy spanyol cég és egy Baranya megyei cementgyár üzemeltetője, amely értelmében egy 26 MW-os naperőmű energiáját 15 évig fix áron kapja a vásárlója. Fontos mérföldkő ez a hazai energiapiacon.  

‌
‌
‌
Megosztás a következővel: TwitterMegosztás a következővel: Facebook
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌