Ilyen lesz a jövő elektromosautó-töltőállomása

Az Electrify America bemutatta, hogyan képzelik a jövő ügyfélközpontú villanyautó-töltőállomásait. Napelemes tető véd a napsütéstől és az esőtől, váróterem és egyéb közösségi terek teszi kényelmesebbé az időtöltést, tökéletes megvilágítás és kamerarendszer növeli a biztonságot. A töltők megfelelő teljesítményéről pedig akkumulátoros támogatás gondoskodik.

Az Egyesült Államokban az Electrify America, amely az európai Ionity testvérhálózatának tekinthető, jelenleg több mint 730 állomást üzemeltet. Ezeken a helyszíneken több mint 2400 CCS csatlakozóval ellátott töltőpont érhető el, és számos helyszínen CHAdeMO, illetve AC töltési lehetőséget is kínálnak. A cég egy fotósorozattal demonstrálta, milyen fejlesztésekre számíthatnak az elektromosautó-tulajdonosok a közeljövőben.

„A jövő töltőállomása, ma” elnevezéssel mutatták be az új dizájnelemeket és kényelmi szolgáltatásokat, melyek között például napelemes tetők és napellenzők, ügyfélvárók, valamint egyéb ügyfélközpontú szolgáltatások találhatók. A jövő olyannyira nem távoli, hogy már idén megjelenhet az új koncepció egyes kiválasztott töltőállomásokon, például Santa Barbarában (San Francisco, San Diego és Beverly Hills), valamint New Yorkban, Manhattanben és Brooklynban.

A nagyobb töltőállomások akár 20 jármű egyidejű töltését teszik majd lehetővé. Az autósok kényelméről napelemes tetők, ügyfélvárók, bemutatótermek, rendezvénytér, a biztonságról kamerarendszer és megfelelő világítás gondoskodik. Egyes kiemelt helyszíneken személyzet is segítené a járművek töltését.

A nagyobb állomásokhoz elengedhetetlen lesz az akkumulátoros energiatárolók megjelenése, amely nem újdonság a szolgáltató számára. Az EA hálózatában mintegy 100 helyszínen (összesen 4-500 töltőoszloppal) már ma is találhatók napelemes tetők, illetve 2021 végéig összesen 140 állomáson 30 MW összkapacitású akkus tárolót is kiépítettek már. A cél további 150 akkus tároló telepítése.

Az új töltőállomások új, következő generációs ultragyors töltőoszlopokat is kapnak majd, melyek teljesítménye továbbra is 150-350 kW közötti lesz majd, de a vásárlók számára kényelmesebbé tették a töltők használatát új funkcionális és dizájn jellemzőkkel. Az új oszlopoknak kisebb a helyigénye, a képernyőt pedig úgy helyezték el, hogy az kevésbé tükröződjön, így könnyebb legyen erős napsütésben is követni a kezelési utasításokat.  Megújul a kábelkezelő rendszer is, amely megkönnyíti majd a kábel csatlakoztatását függetlenül attól, hogy a jármű melyik részén helyezkedik el a töltő aljzat. Talán csak egyetlen dolog nem változik: a vásárlók által megismert zöld árnyalatú megvilágítás.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.