Villanyautósok.hu
Ekkora káoszban még egy isten sem tud segíteni
‌
‌

Ekkora káoszban még egy isten sem tud segíteni

Nem egyszerű feladat megépíteni a jövő szoftverközpontú, önvezető villanyautóját: újabb kulcsprojekt esett áldozatul a Volkswagen Csoportnál régóta tartó szoftverkáosznak, de az Apple sem úgy halad a fejlesztésekkel, ahogy korábban remélte. A BYD új akkutechnológiát dobna piacra, a BMW viszont inkább egy másfajta hajtásrendszerrel kísérletezik. Megnéztük, hogyan oldják meg egy hazánknál naposabb országban a visszatáplálás problémáját, és megmutattuk, mennyire biztonságos egy Európába tartó kínai egyterű. Vajon jobb választás lenne egy többgyerekes családnak, mint a Nissan e-NV200 Evalia?

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2022-11-30_akkumulator_villanyoszlopon

A közösség ereje. Sok a tévhit az időjárásfüggő megújulókkal és az elektromos hálózat összeomlásával kapcsolatban, pedig akad olyan terület a bolygón, ahol rendszeresen napelemek fedezik a helyi szükségletet. De akkor miért probléma nálunk a visszatáplálás és mi lehet a megoldás? Mutatjuk!

‌
‌

A hét kedvenc videója

2022_12_08_saic_maxus_mifa_9_15

Kínából jön az igazi családi autó. Hét ülőhellyel is rendelhető, 440 kilométer a hatótávolsága, és jobban óvja felnőtt utasait, mint a VW ID.Buzz. Íme egy új kínai villanyautó az európai piacon.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2021-09-05_audi_grandsphere_012

Artemis bukása. A Volkswagen Csoport szoftverproblémáiról és az elhalasztott villanyautós tervekről régóta hallani, most viszont egy kulcsfontosságú projekt ment a levesbe, ami nagy hatással lesz a konszern jövőbeni fejlesztéseire.

‌
‌

2022-11-17_Toyota-bZ-Compact-SUV-Concept_04

A jelen hibrid, a jövő villanyos? Egy brüsszeli eseményen megmutatta vadonatúj elektromosított termékeit a Toyota Csoport. Érkeznek hibridek, egy elektromos kompakt SUV, egy gyönyörű Lexus, és manuális váltóval felszerelt villanyautók.

‌
‌

apple_car_sktech

Kevesebb, de hamarabb. Ismét felbukkantak újabb információk az Apple fejlesztés alatt álló villanyautójáról. Nem sikerül minden elképzelést megvalósítani, de ez talán nem is akkora baj. 

‌
‌

2022_12_06_villamteszt_model_y_rwd_02

Belépő szintű Tesla, és a kényszerkisbusz. Nagy változáson esett át a Kínából szállított Model Y. Kipróbáltuk, és elmondjuk, mennyire éri meg a kis akkus verziót választani a testvérei helyett. A Teslával sajnos csak kevés időt tölthettünk el, de a Nissan minibuszát 9 hónapig nyúztuk. Íme a tapasztalataink.

‌
‌

2022-12-08_cef2_mobiliti_helyszinek

Így bővül a töltőhálózatunk. Kiderült, hol telepíti új villámtöltőit a Mobiliti, valamint megnéztük az ország jelenlegi legnagyobb töltőállomását is. Felfedeztük, hogy érdemes inkább leszámolni az oszlopokat, mint az autó fedélzeti rendszerének hinni.

‌
‌

2022-12-06_mercedes_eq_japan_03

Az első EQ-kereskedés. Csak idő kérdése, hogy minden autókereskedésből száműzzék a belsőégésű motoros modelleket a fejlettebb piacokon, a Mercedes viszont már most megnyitotta első, kizárólag villanyautókat felvonultató szalonját. A helyszín azonban az eladások alapján igencsak meglepő.  

‌
‌

2022-12-04_bmw_iX5_Hydrogen_08

Zéró emissziós BMW X5 indult gyártásba. Van jövője a hidrogénautózásnak? Számos autógyártó elhatárolódott már az üzemanyagcellás személyautók ötletétől, a BMW azonban elszántan hisz a technológiában. Olyannyira, hogy gyártásba is vitte hidrogénes autóját.

‌
‌

2019-03-23_mercedes-benz_esprinter_05

Dupla hatótáv. Hamarosan bemutatkozik a Mercedes elektromos áruszállítójának továbbfejlesztett változata, így a gyártó most egy valós hatótávteszttel szemléltette az elődjénél jóval ígéretesebb furgon képességeit.

‌
‌

official_volkswagen_id3_refresh_resize

Érett dizájn, bőséges felszereltség. Éppen csak megérkeztek az első pletykák a Volkswagen ID.3 ráncfelvarrásáról, szinte rögtön be is jelentette a vállalat, hogy előrendelhető az új verzió. Összefoglaltuk, amit eddig tudni lehet a változtatásokról.

‌
‌

Nátrium-ion akkumulátor

Még túl korai. Vagy mégsem? Újabb források számoltak be arról, hogy jövőre piacra kerülhet az első villanyautó nátrium-ionos akkumulátorral. De tényleg kiépülhetett már az ellátási lánc és felkészült e technológia a kereskedelmi forgalmazásra?

‌
‌
‌
Megosztás a következővel: TwitterMegosztás a következővel: Facebook
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌