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 A múlt héten a német autós sajtó megszellőztette a Volkswagen modellfrissítési terveit, amelyek között első helyen az új ID. 3 áll. A gyártó nemhogy nem cáfolta az értesüléseket, hanem saját sajtóközleményben erősítette meg a híreket – legalábbis azt a részt, ami MEB platform első autójának ráncfelvarrásáról szólt. A legnagyobb meglepetés azonban még csak nem is a hivatalos grafikai tervek megvillantása, hanem az előrendelések megnyitása volt. Elegánsabb és sportosabb Ha röviden kellene összefoglalnunk a változásokat, akkor talán azt mondanánk, hogy a Volkswagen Design grafikai tervei arról árulkodnak, az autó belseje elegánsabb, külső megjelenése pedig sportosabb lehet a jelenlegi változaténál. Persze ha még emlékszünk az eredeti ID. 3 koncepcióra, akkor az részleteiben sokkal futurisztikusabb, izgalmasabb volt, mint a végül gyártásba kerülő változat, ezért érdemes picit óvatosan kezelni a grafikát, hiszen az nem egy előszériás darab fotója, hanem egy látványterv. Az új verzió egyik legfontosabb újítása a Plug & Charge képesség, azaz, az erre felkészített, szerződött töltőoszlopokon nem kell a menüvel, bankkártyával, vagy applikációval bíbelődni, csak bedugjuk az autót és már tölt is. A cég szerint a felújított ID. 3 újabb, frissebb szoftvert kap majd, amely már gyárilag képes lesz a vezeték nélküli frissítésekre. A központi kijelző is megnő, 12 colos, 30,5 centis lesz, a középkonzolba két pohártartó kerül, a hátsó csomagtérnek pedig kivehető alja lesz – feltételezzük egy extra tároló rekesszel alatta. A legnagyobb durranás azonban kétség kívül az, hogy a német vásárlók már december elsejétől rendelhetik is az újdonságot, mégpedig az előre konfigurált Life, Business, Style, Max és Tour változatokban. Az autó alapára ezzel párhuzamosan azonban sajnos 6000 euróval, azaz 15%-kal meg is emelkedett, így már 44 ezer euro, azaz 18 millió forint az alapár Németországban. A cég tájékoztatása szerint a jelenlegi ellátási lánc problémák miatt az új változat előreláthatólag 2023 negyedik negyedévében, tehát nagyjából egy év múlva kerül a vásárlókhoz. A felújított változatot fizikai valójában a tervek szerint tavasszal mutatják majd meg. A gyártó magyar weboldalán jelenleg egyáltalán nem konfigurálható az ID. 3. Előre hozza a modellfrissítéseket a Volkswagen 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!