Mégis jön a nátriumionos olcsó BYD?
Egyre nehezebb tisztán látni a BYD nátriumionos villanyautója körüli hírek kapcsán, mivel a múltkori cáfolattal szemben, más források, ismét azt állítják, jövőre érkeznek az első autók.
Sikerül a BYD elévágásos hadművelete, vagy már megint csak a pletykák terjednek a kínai sajtóban?
Seagull
A múltkori hírekre kiadott szűkszavú cáfolattal szemben, most egy újabb helyi forrás állítja, hogy már jövő év második negyedévében gyártásba küldheti a BYD az első nátriumionos autóit. A Late Post november 22-én jelentette először a hírt, de a BYD cáfolta a lap értesüléseit, most viszont a Yiche regionális autós lap is hasonló fülest kapott- számol be róla a CnEVPost.

A lap információ nagyban hasonlítanak a korábbi hírre, melynek értelmében az első típus amely megkaphatja az új aksit, a jelenleg a fejlesztés utolsó fázisában lévő Seagull kisautó lehet, amelynek 300 kilométeres hatótávú változatát nátriumion aksival szerelik majd, ára pedig nagyjából 8500 dollárnak megfelelő jüan, azaz 3,3 millió forint lehet majd a helyi piacon. az autó nagyobb, 400 kilométeres hatótávú variánsa hagyományosabb kémiát kap majd, ára pedig harmadával lesz magasabb.
A Yiche úgy tudja, hogy a BYD már most decemberben tesztelni fogja az új akkumulátorokat, az első negyedévben pedig összehasonlító teszteket végez majd az akkutípusok között. Ha a júniusra várt első eredmények megfelelnek az elvárásoknak, akkor az év közepén megkezdődik az új akkuval szerelt változat gyártása, ha nem, akkor pedig egy negyedévet csúszhat.
A madarak arról is csicseregtek, hogy a BYD más, 10 millió forint feletti árkategóriájú típusai olcsóbb kiadásait is ilyen akkuval akarja szerelni.
Mi továbbra is úgy gondoljuk, hogy a várakozások kissé túlzóak, mivel ez az ütemterv gyorsabb, mint ami reálisan várható. Bár a magas lítium árak minden gyártót az olcsóbb alternatívák felé tolnak, egy új kémia valós körülmények közötti tesztelése, valamint az ellátási lánc kiépítése valószínűleg hosszabb folyamat ennél.