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
auto
2024. 04. 26. péntek

Előbb érkezhet, de kevesebbet tudhat az Apple autója, mint gondoltuk

önvezetés

Ha van makacs pletyka ami újra és újra felüti a fejét a villanyautózás kapcsán, akkor az az, hogy az Apple is be akar szállni erre a területre. Pontosabban, eddig úgy gondoltuk, hogy ők elsősorban önvezető autót akarnak építeni, amely mozgó digitális platformként kínál szolgáltatásokat a fizető vásárlónak – csak mostanra már meg sem fordul senki fejében, hogy ez ne elektromos lenne.

Most is újra erről lehet hallani, de van egy csavar is a történetben.

Közelebbi célok

A Bloomberg most arról ír, hogy ugyan a telefongyártó Project Titan néven emlegetett fejlesztése az utóbbi hónapokban erősen billegett a vezetőségnél, de végül nem állították le.

Azonban úgy néz ki, az első generáció csak az autópályán lesz alkalmas az önvezetésre, az Apple szerint ugyanis ennél több a technológia mai állása szerint nem lehetséges.

Állítólag a legfrissebb tervek arról szólnak, hogy a gyártó reálisabb célokat tűz ki maga elé, és már 2026-ban érkezhet az autójuk, mégpedig 100.000 dollár (~40  millió forint) alatti áron. Így ebben a változatban lesznek még pedálok meg kormány is, viszont az autópályán már akár filmet is nézhetünk, az autó pedig időben jelez, amikor vissza kell venni az irányítást.

Még mindig nem adták ki a nagy Tesla FSD frissítést

Hogy ez az idősík mennyire reális az jó kérdés, nem tudjuk ugyanis hol tart az elektronikai óriás a fejlesztéssel. Ahhoz azonban, hogy a közlekedési hatóságok engedélyezzék a 3-as, vagy 4-es szintű önvezetést, nem elég elkészülni a fejlesztéssel, valószínűleg több millió kilométerrel kell igazolni a rendszer működését. Ha ez is meglesz 2026-ban, akkor igencsak jól kell már állniuk.

A névtelenségbe burkolódzó forrás azt mondta a híroldalnak, hogy az autó, nem túl meglepő módon, először majd Észak-Amerikában lép piacra

Nyolc éve szenved az Apple az autós projektjével

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.