PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 19. péntek

Új fotókon a Lexus csodaszép sportautója

elektromos autó

A múlt héten tartotta meg az évente megrendezésre kerülő Kenshiki eseményét a Toyota Motor Europe Brüsszelben, ahol több olyan autómodellről is lerántották a leplet, amelyet eddig még nem láthattunk a kontinensünkön. Bemutatkozott többet között a Toyota bZ Compact SUV és a C-HR prologue tanulmány, de a Lexus is hozott újdonságot, mégpedig a gyönyörű Electrified Sport koncepciót.

Azt természetesen a Lexus vezetősége sem felejtette el hangsúlyozni, hogy bár úgy vélik, végső soron valóban a tisztán elektromos hajtás kerekedik felül, a töltőinfrastruktúra hiányosságai miatt továbbra is a vegyes hajtáslánc-portfóliót részesítik előnyben. Jelenleg egyébként a japán prémium márka európai eladásainak több mint 90%-át hibridek adják, így nem meglepő, hogy nem szeretnének gyorsan villanyautókra váltani.

Mindazonáltal arra már egészen határozott elképzelés van, hogy hogyan ötvözzék a jövőben az emissziómentes hajtást és a teljesítményt – ezt vetíti előre az Electrified Sport, amely akár két másodperc alatt is eléri majd a 100 km/h-s tempót álló rajtból.

Habár a sportautóról több infót egyelőre nem árult el a Lexus, az autóiban használt néhány technológiáról ejtett pár szót. Az RZ 450e elektromos divatterepjáróval érkezik a One Motion Grip vezetékes kormányzási rendszer, amely nélkülözi a mechanikus kapcsolatot a kormánykerék és az első kerekek között, átalakítva a vezetési élményt, és könnyebbé, pontosabbá téve a manőverezést.

A DIRECT4 a Lexus exkluzív technológiája, amely egyensúlyba hozza az első és a hátsó tengelyre leadott nyomatékot, optimális tapadást biztosítva minden vezetési körülmény között, valamint javítva a kanyarodást és járműtartást.

A vállalat azt is elárulta, hogy a folyamatban lévő projektek között szerepel a kézi váltás integrálása a villanyautókba. Ez ugyanúgy kuplungpedállal és kézi váltókarral történne, mint a hagyományos autókban, de a szoftveres alap lehetővé tenné a rendszer programozását. Jelenleg egy UX300e SUV-vel tesztelik ezt a megoldást.

Megérkezett a Lexus igazi villanyautója

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.