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 A múlt héten tartotta meg az évente megrendezésre kerülő Kenshiki eseményét a Toyota Motor Europe Brüsszelben, ahol több olyan autómodellről is lerántották a leplet, amelyet eddig még nem láthattunk a kontinensünkön. Bemutatkozott többet között a Toyota bZ Compact SUV és a C-HR prologue tanulmány, de a Lexus is hozott újdonságot, mégpedig a gyönyörű Electrified Sport koncepciót. Azt természetesen a Lexus vezetősége sem felejtette el hangsúlyozni, hogy bár úgy vélik, végső soron valóban a tisztán elektromos hajtás kerekedik felül, a töltőinfrastruktúra hiányosságai miatt továbbra is a vegyes hajtáslánc-portfóliót részesítik előnyben. Jelenleg egyébként a japán prémium márka európai eladásainak több mint 90%-át hibridek adják, így nem meglepő, hogy nem szeretnének gyorsan villanyautókra váltani. Mindazonáltal arra már egészen határozott elképzelés van, hogy hogyan ötvözzék a jövőben az emissziómentes hajtást és a teljesítményt – ezt vetíti előre az Electrified Sport, amely akár két másodperc alatt is eléri majd a 100 km/h-s tempót álló rajtból. Habár a sportautóról több infót egyelőre nem árult el a Lexus, az autóiban használt néhány technológiáról ejtett pár szót. Az RZ 450e elektromos divatterepjáróval érkezik a One Motion Grip vezetékes kormányzási rendszer, amely nélkülözi a mechanikus kapcsolatot a kormánykerék és az első kerekek között, átalakítva a vezetési élményt, és könnyebbé, pontosabbá téve a manőverezést. A DIRECT4 a Lexus exkluzív technológiája, amely egyensúlyba hozza az első és a hátsó tengelyre leadott nyomatékot, optimális tapadást biztosítva minden vezetési körülmény között, valamint javítva a kanyarodást és járműtartást. A vállalat azt is elárulta, hogy a folyamatban lévő projektek között szerepel a kézi váltás integrálása a villanyautókba. Ez ugyanúgy kuplungpedállal és kézi váltókarral történne, mint a hagyományos autókban, de a szoftveres alap lehetővé tenné a rendszer programozását. Jelenleg egy UX300e SUV-vel tesztelik ezt a megoldást. Megérkezett a Lexus igazi villanyautója Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!