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 Megkezdődött a BMW iX5 Hydrogen kis szériás gyártása a Münchenben működő Kutatási és Innovációs Központ kísérleti üzemében. Mint korábban már beszámoltunk róla, a BMW egyike azon néhány autógyártónak, amelyek továbbra is lehetőséget látnak az üzemanyagcellás hajtástechnológia személyautókban történő felhasználásában, így 2025-től tömeggyártást is terveznek a németek ezekből az autókból. Jelenleg egy tesztflotta készül az X5 alapjaira épített hidrogénautókból, amely 2023 tavaszán gurul ki a világ útjaira, hogy prezentálja az emissziómentes mobilitás ezen formájában rejlő lehetőségeket, és hogy a további fejlesztéseknél felhasználható tapasztalattal lássa el a BMW munkatársait. 2025-ben érkezhet a hidrogénes BMW A hidrogénhajtású kisszéria műszaki alapjául szolgáló modelleket a BMW Group Egyesült Államokban működő spartanburgi gyára állítja elő. A bázismodellek padlólemezét a müncheni kísérleti üzem karosszériagyártó részlegén úgy alakítják át, hogy a kardánalagútba és a hátsó üléssor alá két hidrogéntartály is beférjen. BMW iX5 Az összeszerelést végző szakemberek egy 12V-os és egy 400V-os, típusspecifikus elektromos rendszert, nagyfeszültségű akkumulátort, elektromos motort és üzemanyagcella-technológiát is beépítenek a modellekbe. A nagyfeszültségű akkumulátor és a hátsó tengelyre szerelt villanymotor a legkorszerűbb, ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia része, amelyet a bajor márka a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid modelljeiben is alkalmaz. A BMW iX5 Hydrogen motorháztetője alatt dolgozó üzemanyagcella-technológia idén augusztus óta a BMW házon belüli, Garching városában található, hidrogén-technológiára szakosodott kompetencia-központjában lát napvilágot. Már gyártja a hajtásrendszert hidrogénautójához a BMW A hidrogénautózás legnagyobb előnyeként a néhány perces feltöltést szokták emlegetni, de hátrányai is akadnak bőven, ezekről itt írtunk részletesebben. Fraunhofer Institute: a hidrogénautó lyukas zsákba öntött pénz Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!