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
auto
2024. 05. 28. kedd

Európába érkezett a Toyota bZ Compact SUV

elektromos autó

Megjárta a Los Angeles-i Autószalont, most pedig Európában is bemutatkozott a Toyota bZ Compact SUV névre keresztelt tanulmány, amely a bZ tisztán elektromos autócsalád egy újabb tagját vetíti előre. A koncepció minden bizonnyal bZ3X-ként érkezik majd a kereskedésekbe, és egyike lesz annak a hat, a kezdetektől fogva elektromosnak tervezett autómodellnek, amelyet a Toyota 2026-ig bezárólag indít el az európai piacokon. Az e-TNGA padlólemezre épülő autócsaládot ebből jelenleg egyetlen jármű képviseli, a bZ4X SUV, amelynek piaci bevezetése igencsak emlékezetesre sikerült.

A várhatóan 2023 végén megjelenő bZ3X koncepcióváltozataként bemutatott bZ Compact SUV 4538 mm hosszú, 1560 mm magas, és 1888 mm széles a tükrök nélkül, azaz kisebb, mint a bZ4X, de nagyobb, mint a jelenlegi C-HR. Az autót a Toyota European Design and Development központjában, Franciaországban tervezték, kiemelt hangsúlyt fordítva a fenntartható anyagok használatára és a stílusos megjelenésre. Sajnos a hajtásláncról továbbra sem árult el műszaki adatokat a japán autógyártó.

A Kenshiki Fórumon elhangzott, hogy a Toyota teljes karbonsemlegesség elérésére törekszik Európában 2040-re, de jelenleg a többféle hajtásláncra épülő stratégiát tartja járható útnak, így a hibridek, plug-in hibridek, és üzemanyagcellás járművek is velünk maradnak még a következő években, évtizedekben. Apropó hibridek, a brüsszeli rendezvényen kamerák elé állt a C-HR prologue tanulmányautó, amely a Toyota népszerű kompakt városi terepjárónak következő generációját tárja elénk. A normál hibrid mellett konnektoros hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz a modell.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.