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
auto
2024. 04. 24. szerda

A kombiknál már csak az egyterű kategóriát fenyegeti jobban a kihalás veszélye. Három kisgyermekes apukaként szomorúan követem a trendeket, a ma divatos SUV modellekben egyszerűen nem férünk el. Időnként irigykedve nézek a nálam 10 évvel idősebbekre, akik – igaz nem elektromos hajtással – de bőséges egyterű kínálatból válogathattak. Nekem azonban szóba sem jöhet hagyományos erőforrás, így mindig felkapom a fejem, ha egy újdonság jelenik meg a piacon. Ezúttal az ID.Buzz töréstesztjének írása közben figyeltem fel a Maxus MIFA 9 modelljére. Úgy tűnik nem csak a kombik, de az egyterű modellek iránti igényt is Kínából elégítik ki Európában.

 

A SAIC kínai konszern Maxus márkaneve nem teljesen ismeretlen hazánkban sem, néhány futár már egy ideje használja a Maxus tisztán elektromos kisteherautóit. A MIFA 9 névre keresztelt egyterű is csak számomra újdonság, a modell már egy éve bemutatkozott a Kantoni Autószalonon, és idén nyártól Kínában már piacra is került.

Ha az Euro NCAP összetörte, az azt jelenti, hogy a modell Európába is megérkezett vagy rövidesen megérkezik, legalábbis egyes kiemelt piacokra, mint például Norvégia. Az európai törésteszten egyébként jól szerepelt az autó, az öt csillag nem volt kérdés. Összesített pontszámát tekintve a középmezőnybe került az idén tesztelt autók listáján, a felnőtt utasvédelemre kapott 93%-os eredmény kifejezetten a középmezőny elejére pozícionálja. Hajszállal a hasonló igényeket megcélzó VW ID.Buzz modellt is megelőzte, amely 92%-os eredményt ért el ebben a kategóriában.

A MIFA 9 hatalmas. Hosszúsága 5270 mm, szélessége kerek két méter, magassága 1840 mm, a tengelytávja pedig 3200 mm. Azaz olyan széles, mint egy Tesla Model X, de arasznyival magasabb és hosszabb annál, ráadásul jóval szögletesebb is. Egyértelmű tehát, hogy a 6 vagy 7 üléssel megvásárolható egyterűben minden utasnak kényelmes hely jut majd. Az autó saját tömege felszereltségi szinttől függően 2310-2535 kg.

Az autóba egy 180 kW teljesítményű (245 Le, 350 Nm) villanymotort építenek, amely az első kerekeket hajtja. Az autó végsebessége 180 km/h. A 90 kWh-s akkumulátor a WLTP mérési ciklus szerint 440 km hatótávhoz elegendő. A fedélzeti töltő 11 kW-os, a 20-ról 80%-ra történő DC töltés pedig kb. fél órát igényel.

Európában első körben Norvégia mellett Nagy-Brtianniában és Írországban kerül forgalomba. A brit ár 50.000 font (23,8 millió Ft) körül várható.

Fotó: Randolph1981 – wikipedia

A SAIC-Maxus brit honlapjáról azt is megtudtam, hogy a MIFA elnevezés nem a magyar mi fán terem szófordulatból származik, hanem egy rövidítés, a Maximum, Intelligent, Friendly és Artistic (maximalista, intelligens, barátságos és művészi) szavak első betűjét összerakva. Vajon lesz annyira legendás, mint a hasonlóan elnevezett Nissan LEAF?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.